زاهد محمودی روز شنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت های بالایی است، گفت: همه تلاش دولت نیز در جهت به فعلیت رساندن ظرفیت ها است.
وی گفت: رویکرد مهم این فرمانداری افزایش اشتغال بوده و در شهرستان اهر در این مسیر حرکت می‌کنیم.
محمودی افزود: شهرستان اهر در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد منتهی وظیفه ما در این راستا صدچندان می‌شود تا ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل نزدیک کرده و موانع و مشکلات پیش روی کارآفرینان را برطرف کنیم.
وی به سهم شهرستان اهر از تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: درحوزه روستائی و عشایری سهم شهرستان اهر از محل اعتبارات سال 96 حدود 6 میلیارد تومان است.
وی اعلام کرد: در این شهرستان تعداد 205طرح با مبلغ 29میلیارد و 738 میلیون تومان با اشتغالزایی 468 نفر به بانکهای عامل ارسال شده و از این تعداد 59 طرح با مبلغ 16 میلیارد و 50میلیون تومان با اشتغالزایی 278 نفر مصوب ده است.
وی ادامه داد: تعداد 36 طرح با مبلغ 15میلیارد و 347 میلیون تومان با اشتغالزایی 270نفر منجر به عقد قرارداد شده است .
محمودی با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه دوم استانی را در پرداخت تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری درسایه همراهی دستگاه‌ها و بانک‌های عامل کسب کرده است، افزود: در حوزه کارورزی سهم شهرستان 150نفر است و تعداد با 71 نفر عقد قرارداد شده است.
فرماندار اهر رفع معضل بیکاری را در گرو تلاش صادقانه مدیران، تغییر نوع نگرش و تلاش برای به کارگیری استعدادهای جوانان تحصیلکرده دانست و افزود: این تکلیف و رسالت مهمی است که باید از بسترها و ظرفیت های موجود در ایجاد اشتغال استفاده شود.
محمودی بر اهمیت بکارگیری شیوه های نوین به منظور ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد و گفت: کارآفرینی خلاق و اقتصاد دانش بنیان روش هایی هستند که مدل ها و راه های جدید را در این مسیر پیش روی ما قرار می دهند.
فرماندار شهرستان اهر گفت: در حوزه تسهیلات اشتغال فراگیر سهم استان آذربایجان شرقی 873 میلیارد تومان میباشد که با توجه به شناور بودن تسهیلات تعداد 181 طرح با مبلغ 30میلیارد و 159 میلیون تومان با استغالزایی 580 نفر در کمیته فنی شهرستان تصویب شده است.
وی اعلام کرد: از این مبلغ تعداد 176 مورد با مبلغ 25 میلیارد و 159 میلیون تومان با اشتغالزایی 470 نفر در بانک های عامل استان تصویب شده و از این مبلغ تعداد 59 مورد با مبلغ 2 میلیارد و339 میلیون تومان با اشتغالزایی 88 نفر در بانک های عامل عقد قرارداد و پرداخت شده است .
محمودی اضافه کرد: در حوزه مشاغل خانگی تعداد 316مورد با مبلغ 3 میلیارد و 930میلیون تومان با اشتغالزایی 786 نفر در کار گروه شهرستان مصوب شده است و از این مبلغ تعداد 121 مورد با مبلغ یک میلیارد و 883 میلیون تومان با اشتغالزایی 376 نفر به بانک های عامل معرفی شده و از این مقدار تعداد 83 مورد با مبلغ یک میلیارد و 535 میلیون تومان با اشتغال 307 نفر پرداخت شده است .
وی همچنین گفت: در زمینه طرح مهارت آموزی سهم شهرستان 170نفر است که با 232 نفر دارای رتبه اول در استان هستیم.
محمودی با اشاره به اینکه برخی بانک‌ها بروکراسی شدید اداری در پیش روی کارآفرینان و متقاضیان تسهیلات ایجاد می‌کنند، ادامه داد: اگر بانکی به طور عمدی یا سهوی در پرداخت تسهیلات اشتغال کوتاهی می‌کند نباید به آن بانک تسهیلاتی داده شود.
وی تاکید کرد: انتظار می رود این تسهیلات در اختیار بانک‌هایی قرار گیرد که در تکریم ارباب‌رجوع و پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی دارند.
شهرستان اهر یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که جمعیت آن بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال1390
در حدود 128 هزار نفر است که 92هزار نفر در شهر اهر و 36 هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

معادن و ثروت های خدادادی این شهرستان ، ظرفیت بی نظیری را برای اشتغالزایی در این دیار فراهم کرده است
وجود معادن بزرگی همچون مس انجرد، کارخانه در حال احداث آهک هیدراته، قند طعم دار، صنایع تبدیلی میوه و ادوات کشاورزی و صنایع جنبی مس در کنار ظرفیت های کشاورزی و گردشگری رونق اشتغال در این منطقه را نوید می دهد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.