رییس شبکه بهداشت و درمان هریس روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزایش توانمندی و آمادگی بیشتر برای واکنش در شرایط اضطراری و هماهنگی نفرات با یکدیگر را از اهداف این تمرین برشمرد.
علی صراف نژاد گفت: واکنش مناسب در هنگام مسمومیت غذایی همگانی، شناسایی امکانات درمانی موجود و همکاری متقابل عوامل امدادی و دستگاه های درگیر با بهداشت و درمان شهرستان هریس در مواقع اضطراری از دیگر اهداف این تمرین بود.
رییس بیمارستان امام حسین (ع) هریس نیز، اجرای سناریوی فرضی مسمومیت غذایی در یکی از مدارس شهر هریس با هدف ارزیابی تیم های امدادی بیمارستان هریس و اورژانس 115 در مواقع بحران را از اهداف برگزاری این تمذین اعلام کرد.
وی گفت: در این تمرین 30 دانش آموز پسر یکی از مدارس با خوردن شیر و کیک دچار مسمومیت غذایی شده بودند که با اعلام به 115 و حضور به موقع عوامل اورژانس با 6 دستگاه آمبولانس در دبیرستان شهید وقاری وارد عملیات شده و بیماران را با بررسی درصد مسمومیت به بیمارستان هریس منتقل کرده و در بیمارستان بعد از تریاژ جهت مداوا به اورژانس و بخش بستری انتقال دادند.
علی زینالی بر لزوم تسلط مدیران و سایر نیروهای مدارس بر اوضاع و اقدام سریع و فوری برای اطلاع رسانی و انجام کمک های اولیه تا رسیدن نیروهای امداد و نجات تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به بعد مسافت با مرکز شهر و مراکز امدادی و بیمارستانی، ضرورت اطلاع رسانی سریع بیشتر احساس می شود.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3038/3071/7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.