محمدرضا احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش ستاد اجرائیات شهرداری و دیگر عوامل شهرداری مراغه و همچنین همکاری دادستانی و نیروهای انتظامی شهرستان از این تخلفات جلوگیری و با متخلفان در چارچوب قوانین و مقرارت شهرداری ها برخورد شده است.
وی افزود: عملیات جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شامل جمع آوری ابزار کار، تخریب پی و جلوگیری از پی کنی بوده است.
احمدی به آمار گزارشات تخلفات ساختمانی در هشت ماه گذشته سالجاری اشاره کرد و گفت: گزارشات تخلفات ساختمانی که منجر به تشکیل پرونده در کمیسیون ماده صد در این مدت شده بیش از 106 مورد بوده که برای رسیدگی و بررسی به این کمیسیون ارجاع داده شده اند.
وی ادامه داد: همچنین 15ساختمان در حال احداث در مراغه که دارای تخلفات ساختمانی بودند از سوی ستاد اجرائیات شهرداری در طول این مدت پلمپ شدند.
وی اضافه کرد: شهرداری ها به دلیل وجود خلا های قانونی و همچنین به روز نبودن قانون ها نمی توانند به طور کامل از ساخت و سازهای غیر قانونی و غیرمجاز در شهرها و حاشیه آنها جلوگیری کنند.
احمدی با تاکید براین موضوع که در این مورد تنها شهرداری ها تاثیرگذار نیستند و سازمان های دیگر نیز دخیل هستند، افزود: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر دیگر ادارات و سازمان های مربوطه نیز باید همکاری کنند.
وی به معضلات حاشیه نشینی نیز اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی از جمله معضلات رو به گسترش جامعه امروزی است که علاوه بر حاشیه نشینان، دیگر بخش ها را نیز درگیر می کند.
وی خاطرنشان کرد: تحول در مناطق حاشیه نشین، نیازمند همراهی ساکنان این مناطق و تجدید نظر برای داشتن سکونتگاه های زیبا و مقاوم است.
شهردار مراغه افزود: رویکرد ما در شهرداری و شورای‌اسلامی شهر عمران، آبادانی و توسعه‌ مناطق حاشیه ‌ای و کم برخوردار و توزیع عادلانه‌ خدمات در این مناطق است و سیاست گذاری ما در این خصوص توجه بیشتر به حاشیه‌ شهر بوده که با جدیت همچنان ادامه دارد.
احمدی اضافه کرد: برنامه ‌های زیادی برای مناطق حاشیه نشین داریم اما برای حل مشکل این مناطق باید تمامی ارگان های ذیربط با استفاده از مشارکت مردمی نهایت تلاش خود را به عمل آورند.
وی افزود: برنامه ریزی صحیح از سوی مدیران دستگاه های دست اندرکار و همکاری تمام و کمال با شهرداری در حل مشکل حاشیه نشینی تاثیرگذار است.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز دارای حدود 180 هزار نفر جمعیت است این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.