دکتر حجت پورفتحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خوشبختانه همه مراکز درمانی دولتی مجهز به دستگاه کارتخوان هستند.
وی اظهار داشت: کارتخوان یک وسیله رفاهی برای مراجعه کنندگان به مطب هاست و توصیه می‌کنیم همه پزشکان از کارت خوان استفاده کنند، ولی اگر کسی استفاده نکند، قانون شکنی نکرده و قابل پیگیری نیست.
وی ادامه داد: استفاده از کارتخوان موجب شفافیت در پرداختی ها و تسهیل پیگیری شکایت شهروندان در خصوص دریافت زیر میزی توسط پزشک می شود، در حالی که در صورت پرداخت نقدی این امکان وجود ندارد.
پورفتحی همچنین در خصوص ممنوعیت فعالیت مطب های پزشکی بعد از ساعت 23 شب در آذربایجان شرقی اظهار داشت: این تصمیم به صورت مشترک بین دانشگاه و سازمان نظام پزشکی استان جهت تامین امنیت و نظامند کردن فعالیت ها گرفته شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس این تصمیم هرگونه فعالیت پزشکی و ویزیت بیماران در مطب‌ها بعد از ساعت 11 شب غیر قانونی بوده و در صورت تخطی طبق مقررات برخورد قانونی انجام خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: 2 هزار و 414 پزشک عمومی و یک هزار و 671 متخصص در آذربایجان شرقی وجود دارد.
وی گفت: شهروندان نیز باید در این خصوص ما را یاری کنند و بدانند پزشکی که تا ساعت 2 و 3 نیمه شب در مطب خود به ویزیت بیماران می پردازد فردای آن روز توانایی کافی برای انجام اعمال جراحی نخواهد داشت.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.