مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از شناسایی چهار کانون روستایی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان طی رصد و پایش این بیماری خبرداد و گفت: این کانون‌ها در سریعترین زمان ممکن معدوم سازی و پاک سازی شدند .

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد با اشاره به رصد و پایش دقیق بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب ها و سد های استان، گفت: با وجود اقدامات کنترلی از ابتدای سال جاری، شاهد انتقال این بیماری به استان هستیم .

وی به اهمیت پایش و رصد این بیماری در حیات وحش و بستن راه های انتقال این بیماری در مناطق روستائی و پرخطر اشاره کرد و افزود: 33 تالاب و سد مورد رصد همکاران اداره کل دامپزشکی استان قرار گرفته و 16 بازارچه فروش پرندگان زنده نیز تعطیل شده است .

بهداد با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و رصد و پایش اداره کل دامپزشکی استان که در مواقع بحرانی بسیار پر اهمیت است، به طور مستمر توسط این اداره کل صورت می گیرد، در عین حال گفت: اگر خود مرغداران مسائل بهداشتی و قرنطینه ای را که دامپزشکی استان در قالب توصیه های پیشگیرانه به طور مرتب اطلاع رسانی می کند، رعایت نکنند، شاهد شیوع این بیماری در استان خواهیم بود .

وی توصیه کرد: واحدهایی که هنوز اقدام به دریافت مجوز نکرده اند و غیر مجاز محسوب می شوند در سریعترین زمان ممکن اقدام به اخذ مجوز کنند و مرغدارانی که واحدهای مجاز خود را هنوز بیمه نکرده اند حتما در اولین فرصت واحدهای پرورشی خود را بیمه کنند .

وی همچنین از فعالان صنعت مرغداری استان خواست در صورت مشاهده هر گونه تلفات در طیور پرورشی و بومی موضوع را در سریعترین زمان و از طریق شماره تلفن گویای 1512 به اطلاع همکاران دامپزشکی استان برسانند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.