به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه مراغه افزود: براین اساس باید در تمامی عرصه های دانشگاهی و حتی مدیریتی به عنوان تمرین دموکراسی در جامعه از ظرفیت دانشگاه ها استفاده شود.
وی با بیان اینکه درنوردیدن مرزهای علم و دانش اولویت اول دانشگاه ها باشد ادامه داد: فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه می تواند زمینه ساز رشد و تعالی علمی در جامعه باشد.
وی اضافه کرد: براساس رهنمودهای رهبری، کرسی های آزاداندیشی و مناظره ها با حضور مسئولان و دانشجویان در دانشگاه ها باید محقق و اجرایی شود.
شکری با اشاره به نقش دانشجویان در توسعه اجتماعی و فرهنگی افزود: در راستای بهره گیری مفید و سازنده از دانشجویان، زمینه توسعه فعالیت تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها فراهم شود.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به پیشینه تاریخی جنبش های دانشجویی در کشورمان گفت: همواره جریان های دانشجویی به عنوان حرکتی موثر دربرابر سلطه استعمار و استکبار ایستاده و تبدیل به نهضتی فراگیر شده است.
حجت الاسلام خدیوی افزود: تقدیم بیش از پنج هزار شهید در دوران دفاع مقدس و 50 شهید مدافع حرم نمونه بارزی از نقش سازنده جریان حق طلبانه دانشجویی ایران است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر دانشجویان متفکر کشورمان حق طلب و استقلال طلب بوده و در راه عدالت خواهی خون داده اند.
وی اضافه کرد: اگر مدیریت و اقتصاد کشور را تحویل دانشجویان دهیم شاهد بهبود اقتصاد، کارایی سیاست و نظامی قدرتمند خواهیم بود.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه مراغه نیز گفت: شاخصه حق طلبی و ایستادگی در برابر استکبار باید همواره در بین دانشجویان تبیین و ترویج شود.
حجت الاسلام شمسی افزود: استکبار ستیزی، استقلال و ازادی های موجود اجتماعی کشورمان دستاورد اصلی جریان های دانشجویی در دانشگاه هاست.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از دانشجویان و اساتید نمونه دانشگاه مراغه تجلیل شد.
هم اکنون حدود چهار هزار دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.