به گزارش ایرنا، علی جلیلی روز شنبه در سومین جشنواره تجلیل از فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی مراغه افزود: جریان های حق طلبی و استکبارستیزی دانشگاه ها همواره زمینه ساز تبیین و ترویج اسلام ناب، استقلال و آزادی در سطح جامعه شده است.
وی با بیان اینکه در دانشگاه ها باید پویایی را از بطن حقیقت های موجود جامعه استخراج کرد افزود: هرگاه تب جریان های سیاسی در محیط های دانشگاهی بالا رفته شاهد حرکت به سوی موفقیت و تعالی در کشور بودیم.
جلیلی گفت: وجود قدرت تشخیص حق و باطل و حق طلبی عامل مهمی در نقش آفرینی موثر دانشگاه ها و دانشجویان در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور است.
وی افزود: امروز قشر دانشجو و فرهیخته دانشگاهی با تکیه بر علم و فرهنگ حرکت های موثری در جامعه انجام داده و می تواند زمینه ساز ایجاد جریان های تحول آفرین باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه نیز در این مراسم گفت: دانشجوی مسلمان ایرانی نماد استقلال طلبی، استکبار ستیزی و عدالت طلبی است.
محمدرضا ولیلو افزود: به کوری چشم دشمنان این مرز و بوم و استکبار جهانی، دانشجویان همواره در مسیر تحقق ایجاد تمدن بزرگ اسلامی گام برمی دارند.
وی اضافه کرد: کسب بینش و تحلیل سیاسی، ارتقای معنویت، پرسشگری و نقدسازنده جامعه در کنار تولید علم، فناوری و خلاقیت پیامدهای حضور فعال و پوینده دانشجویان و دانشگاهیان است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم 150 نفر از دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مراغه که موفق به کسب رتبه های برتر استانی و کشوری شده بودند، تجلیل شد.
دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با هفت رشته دکتری، 32 رشته کارشناسی ارشد، 63 رشته کارشناسی و حدود شش هزار دانشجو از مهمترین مراکز آموزش عالی این شهرستان است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.