به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار داشت: واحدهای صنعتی و تولیدی که نیروی انسانی، امکانات و بازار فروش دارند، تحت حمایت دولت هستند و بانک ها نیز نباید بخاطر بدهی این واحدها را تعطیل کنند.
وی ادامه داد: به بانک ها تکلیف شده تا منابع لازم را در اختیار صنعت قرار دهند و به واحدهای صنعتی بدهکار که شرایط تولید و فروش را دارند، فرصت داده شود تا با بهبود شرایط خود بدهی آنان را پرداخت کنند.
رحمانی تاکید کرد: واحدهای صنعتی به هر قیمتی نباید تعطیل شوند و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان ها در این خصوص باید پاسخگو باشند و مسئولان استانی نیز ارتباط موثر با بانک ها برای رفع مشکلات داشته باشند.
وی با بیان اینکه ایران با 15 کشور همسایه است، گفت: کشورهای همسایه آماده هرگونه همکاری با بخش صنعت و تجارت ایران هستند.
وزیر صمت همچنین با بیان اینکه بعد از کالاهای اساسی، تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی اولویت اول این وزارت خانه است، افزود: به مناطق آزاد نیز اجازه داده شده بدون ثبت سفارش مواد اولیه وارد کنند.
وی اظهار داشت: استکبار با تحریم های ظالمانه به دنبال این است که چرخه تولید را در کشور از کار بیاندازد؛ بر این اساس با جدیت و سرعت عمل در کار و تلاش برای تولید این اقدام را خنثی خواهیم کرد.
رحمانی با بیان اینکه مواد اولیه اصلی مورد نیاز کشور در بخش های مختلف وجود دارد، یادآوری کرد: به طور مثال مواد پتروشیمی به اندازه کافی در کشور تولید می شود؛ مثلا فولاد 2 برابر نیاز کشور تولید می شود و در خصوص مس و آلومینوم نیز دو و نیم برابر نیاز کشور تولید می کنیم، اما باید نحوه توزیع اصلاح شود.
وی افزود: صنعت کشور ظرفیت بسیار بالایی دارد که البته هنوز بخشی از آن بدون استفاده مانده است و در این خصوص نیز برنامه ریزی مناسبی انجام می دهیم.
رحمانی با اشاره به وجود بسترها و ظرفیت های غنی صنعتی، معدنی و بخش تجارت در آذربایجان شرقی گفت: تبریز از نخستین شهرهای صنعتی کشور است که با توسعه بخش صادرات آذربایجان شرقی به صادرات کشور نیز تاثیر می گذارد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: تبریز جزو چهار شهر اول صنعتی ایران است و بر این اساس باید جایگاه این شهر راهبردی در صنعت ارتقا یابد.
محمدرضا پورمحمدی، تامین مواد اولیه و مشکل نقدینگی را از عمده مشکلات واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی برشمرد و بر رفع مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز گفت: رفع مشکلات واحدهای صنعتی خواست اصلی ماست.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: باید راهکاری را بری کنترل قیمت خودرو، تثبیت قیمت ارز و راه اندازی واحدهای صنعتی راکد اندیشید.
وی با اشاره به سوابق وزیر صنعت، مهدن و تجارت در مجلس گفت: برای رفع مشکلات صنعتگران باید تدابیر ویژه اتخاذ شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز (شنبه) برای بازدید و افتتاح چند طرح صنعتی وارد استان آذربایجان شرقی شد.
رحمانی در ادامه سفر خود به استان در نشستی با کارآفرینان، صنعتگران و صاحبان صنایع و سرمایه گذاران آذربایجان شرقی نیز دیدار می‌کند.
3093/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.