استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دچار گسستگی نسلی در کشور شده‌ایم، اظهار کرد: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران، خانواده اهمیت ندارد و برای همین است که دشمن برای از هم گسیختگی خانواده‌ها در ایران برنامه دارد
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در آئین نکوداشت مقام والای مادر و تجلیل از مادران نمونه استان که در تالار معلم تبریز برگزار شد، با بیان اینکه در برابر تمام مادران به ویژه مادران شهدا سر تعظیم فرود می‌آورم، تاکید کرد: اگر ما امروز در آسایش و آرامش زندگی می‌کنیم، نتیجه ایثارگری فرزندان این مادران است و از اینکه اولین نشست و برنامه‌ام در کسوت استانداری به این برنامه اختصاص یافت خرسندم.
وی ادامه داد: مادر در تمام فرهنگ‌ها و جوامع از مقام و منزلت والایی برخوردار است؛ اما فقط در دین اسلام است که احترام به پدر و مادر، مایه خوشبختی در دنیا و آخرت معرفی شده است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: بعد از حضرت احدیت که اولین معلم انسان‌هاست، مادر، دومین معلمی است که نقش مهمی در تربیت و شکل‌گیری شخصیت افراد در دوران کودکی برعهده دارد.
پورمحمدی مشکلات جامعه امروز را کاهش عاطفه و پیوند خانوادگی برشمرد و ادامه داد: موافق این نیستیم که مراکز نگهداری سالمندان وجود نداشته باشد، ولی زیبنده جامعه ما هم نیست که فرزندان، پدر و مادر خود را در خانه سالمندان به حال خود رها کنند و سال‌ها با آنها هیچ ارتباطی نداشته باشند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که سواد در جامعه امروزی فقط خواندن و نوشتن و حتی داشتن مدرک دکترا نیست، گفت: یک فرد باسواد کسی است که بتواند با خانواده و افراد نزدیک خود ارتباط عاطفی قوی داشته باشد و در این صورت است که اگر افراد از نظر مسافت از هم دور باشند ولی باز به یاد هم هستند و لذا پدر و مادر باید به جای تهدید با فرزندان خود ارتباط عاطفی داشته باشند.
پورمحمدی ادامه داد: یک فرد باسواد باید ارتباط اجتماعی قوی با دیگران داشته باشد و دچار فردگرایی نشود.
وی اضافه کرد: داشتن سواد مالی یکی دیگر از مولفه‌های فرد باسواد در دنیای امروز است که مصداق آن همان اقتصاد مقاومتی است؛ مادران در خانه نقش مهمی در این زمینه دارند و می‌توانند مخارج خانه را مدیریت کرده و به فرزندان نیز بیاموزند.
پورمحمدی بیان کرد: یک فرد باسواد باید بداند از کدام منابع خبری، اخبار را دریافت کند و این همان سواد رسانه‌ای است و این اولیا هستند که باید به فرزندان خود بیاموزند که از چه سایت‌هایی و تا چه حد از فضای مجازی استفاده کنند.
در این آئین که به همت بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز برگزار شد، از 14 مادر نمونه استان تجلیل شد.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.