به گزارش ایرنا، علی محمودی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک این شهرستان با تاکید بر اجرای مصوبات این شورا افزود: شهرداری های شهرستان به منظور کنترل ترافیک شهرها و کنترل امنیتی با همکاری نیروی انتظامی نسبت به نصب دوربین های کنترل ترافیک اقدام کنند.
وی اظهار داشت: شهرداری ها باید با تامین اعتبار از محل اعتبارهای ماده 23 و با توجه به ماده 5 دستورالعمل استقرار و بهره برداری از سامانه های هوشمند نظارتی و اصلاح سرعت گاه های غیراصولی و پیاده روها در سطح شهرها تلاش کنند.
فرماندار هریس با بیان اینکه نبود علایم و موانع بازدارنده در کنار پل ها موجب واژگونی خودروها می شود، بر ضرورت ایجاد روشنایی در تقاطع ها به ویژه در سه راهی های خواجه، هریس و شیخ رجب در محور تبریز- هریس تا یک هفته آینده تاکید کرد.
محمودی همچنین خواستار نصب دوربین های سرعت سنج و علایم هشدار دهنده کاهش سرعت در سه راهی های شیخ رجب و خواجه- ورزقان از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه استان برای مدیریت و پالایش ترافیک، روان سازی عبور و مرور و کاهش تصادفات شد.
وی گفت: از علل تصادف ها در این شهرستان وجود مشکلات عدیده جاده ای و نبود آشنایی مردم با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است و باید بخشدارها و پلیس راه در این زمینه تلاش جدی کنند.
فرماندار هریس با انتقاد از نبود پایانه مسافربری در این شهرستان و ایجاد گره ترافیکی در مرکز شهر توسط خودروهای مسافربر بین شهری از متولیان امر خواست با ایجاد پایانه مسافربری در این محدوده و مدیریت صحیح سواری های بین شهری نسبت به بهبود وضعیت فعلی مسافربران عمومی بین شهری و درون شهری اقدام کنند.
محمودی ادامه داد: به منظور رفع مشکل پارکینگ ماشین آلات سنگین شهر خواجه، شهرداری باید با همکاری پلیس راه به صورت آزمایشی از پارکینگ احداثی شهرداری در ورودی این شهر برای پارک ماشین آلات سنگین اقدام کرده و نسبت به رفع نواقصات احتمالی اقدام کنند.
وی با اشاره به دغدغه اهالی روستای سرند خواجه در مورد حذف راه این روستا به علت ساخت بزرگراه خواجه- ورزقان گفت: مقرر شده راه روستایی سرند پس از بهره برداری از بزرگراه خواجه - ورزقان حذف نشود و اتصال این راه از 2 طرف بزرگراه با ایجاد مسیر ورود و خروج اصولی عملیاتی شود.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/8023/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.