به گزارش ایرنا، حمید شکری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید و بررسی مشکلات روستای ورائوی از توابع این شهرستان افزود: توسعه روستاهای گردشگری زمینه و بستری برای آشنایی با خانه های سنتی، فرهنگ و غذاهای سنتی و از همه مهمتر ایجاد فرصت های شغلی و توسعه اقتصادی منطقه است.
وی افزود: روستای ورجوی یکی از روستاهای شهید پرور شهرستان است که 75 شهید سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در شرایط حساس کشور همواره یار و یاور جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بوده است.
وی با اشاره به مشکل 32 ساله آب و فاضلاب این روستا گفت: متاسفانه نبود همکاری و تعامل اهالی با دستگاه مربوطه موجب به وجود آمدن این مشکل شده است که امیدواریم با هماهنگی ها و اقدامات لازم مشکل فاضلاب و آب شرب روستا رفع شود.
شکری افزود: آبفای روستایی باید در تمام منازل مسکونی این روستا کنتور نصب و مصرف آب با حساب و کتاب از سوی دستگاه مربوطه کنترل شود.
وی در بازدید از معبد مهر ورائوی نیز افزود: معبد مهر مراغه مجموعه ای منحصر به فرد و جزو چهار معبد باقی مانده از دوره اشکانی در ایران و از نیایشگاه های پیروان آیین مهر محسوب می شود که سه هزار سال پیش با هنرمندی حجاران به صورت بنایی صخره ای در دل زمین کنده شده است.
وی افزود: باید تمام دستگاه های اجرایی مربوطه شهرستان به خصوص میراث فرهنگی برای استفاده مناسب گردشگران از این مکان، امکانات رفاهی لازم را در محوطه آن آماده کنند.
وی اضافه کرد: ساخت سرویس بهداشتی، اتاق نگهبانی و واحد عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستائیان در محوطه این مجموعه تاریخی ضروری است.
وی همچنین ادامه داد: باید اعتبارات لازم و کافی برای حفاظت از این اثر تاریخی در مقابل بلایای طبیعی و انسانی در نظر گرفته شود.
مدیر آب و فاضلاب روستایی مراغه نیز در این بازدید گفت: کمبود آب شرب، جوابگو نبودن مخزن آب، استفاده از شبکه فولادی در انتقال و همکاری نکردن اهالی از مهمترین مشکلات آب و فاضلاب در این روستاست.
مسعود بذرافشان افزود: درصد بیشتری از شبکه آبرسانی این روستا اصلاح و توسعه یافته است و باقی مانده شبکه نیز با همکاری اهالی بزودی اصلاح می شود.
وی اضافه کرد: یک هزار و 250 کنتور آب در این روستا وجود دارد که از این تعداد 350 کنتور خراب بوده که نیاز به اصلاح و تعمیر است.
به گزارش ایرنا، دراین بازدید مشکلات مربوط به ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستا و همچنین کمربندی روستا مورد بررسی قرار گرفت.
مراغه از 2 بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
9880/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.