دبیر جشنواره‌ی فیلم تبریز گفت: هر جشنواره‌ی معتبر جهانی با اسم شهری که در آن برگزار می‌شود شناخته می‌شود و هدف جشنواره‌ی فیلم تبریز این بود که با نام تبریز برای ادامه‌ی برگزاری خود در سال‌های آینده تلاش کند.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی آذربایجان شرقی، امیر مرتضوی در نشست خبری جشنواره‌ی فیلم تبریز بیان کرد: اولین دوره‌ای است که شورای برگزاری با هدف حمایت و تسهیل امور مربوط به جشنواره از جمله فراخوان، پوستر، هیات داوری و کمیته‌ی انتخاب و دیگر مسائل اجرایی با کمک این شورا شکل بگیرد.
وی خبر داد: سعی کردیم موضوع فیلم در جشنواره آزاد باشد و این جشنواره چهار بخش دارد. بخش آزاد که مختص فیلمسازان استان آذربایجان شرقی است و بخش سینمای آذربایجان به فیلمسازان سراسر کشور که در مورد آذربایجان فیلم ساخته‌اند، اختصاص یافته است.
وی افزود: بخش چشم‌انداز که به ارزیابی فیلم‌های بلند می‌پردازد و بخش جنبی به مرور و بررسی آثار سینمای جهان می‌پردازد که در این دوره به مرور آثار فیلمسازان استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.
مرتضوی ادامه داد: یک بخش ویژه داریم که در خصوص کالای ایرانی، انقلاب اسلامی، تبریز در گذر تاریخ و فرهنگ و احتمالا در مورد محیط زیست هم برنامه‌هایی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: حین برگزاری جشنواره کارگاه‌ها، جلسات نقد و بررسی و نشست‌های تخصصی به منظور بالا بردن آگاهی و دادن آموزش برگزار می‌شود.
دبیر جشنواره در پایان گفت: در ۱۹ رشته هم در بخش آزاد و هم سینمای آذربایجان اهدای جایزه داریم و گاه‌شماری برای جشنواره طراحی و تهیه شده است که تا ۱۵ بهمن فیلم‌های خواهان شرکت‌ در جشنواره جمع‌آوری می‌شود و تا اول اسفند فیلم‌های راهیابی شده معرفی می‌شود و زمان برگزاری جشنواره ۱۴ تا۱۷ اسفند ۹۷ است. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.