فرماندار هریس از برخورد جدی و قانونی با متخلفان ساخت و ساز در حریم رودخانه های این شهرستان خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی محمودی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان هریس گفت: هرگونه تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه ها غیر قانونی بوده و با متخلفان به شدت برخورد و بلافاصله ساخت و سازها قلع و قمع خواهند شد. 
وی بر لزوم مصرف صحیح و اصولی از منابع آب در سطح شهرستان هریس نیز تأکید کرد و افزود: با توجه به خشکسالی ها و کمبود آب در منطقه و استفاده بیش از 80 درصد منابع آب این شهرستان در مصارف کشاورزی توجه به استفاده اصولی و جلوگیری از هدر رفت آب در این حوزه از سوی کشاورزان ضروری است. 
محمودی افزود: تاکنون 38 حلقه چاه آب کشاورزی در هریس به سیستم کنتور هوشمند مجهز شده اند که امیدواریم در آینده نزدیک بقیه چاه های آب کشاورزی به سیستم کنتورهای هوشمند مجهز تا از هدر رفت منابع آب جلوگیری شود. 
وی در ادامه از شناسائی 162 حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی در هریس نیز خبر داد و افزود: از این تعداد 21 حلقه از چاه ها مسدود شده اند که با انسداد این حلقه چاه ها سالانه بیش از 280 هزار متر مکعب آب حفظ خواهد شد. 
محمودی در پایان کشت گیاهان سازگار و مقاوم با شرایط و آب و هوای منطقه و همچنین استفاده از روش های نوین آبیاری در مواقع بحرانی کم آبی در این شهرستان را از اولویت کاری کشاورزان برشمرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.