سرپرست استانداری آذربایجان شرقی  به توسعه مشاغل معتادان پس از بهبودی در مراکز ترک اعتیاد تاکید کرد و گفت: متاسفانه نوعی بی اعتمادی نسبت به بهبودیافتگان از بند اعتیاد در جامعه حاکم است، معتقدم باید اشتغال و فراهم کردن تسهیلات لازم برای بهبودیافتگان به یک اولویت تبدیل شود تا افراد حمایت شده و از  لحاظ مالی تامین شوند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این‌که هماهنگی بین دستگاه‌ها در زمینه اعتیاد یکی از اقدامات اساسی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در انجام وظایف ذاتی خود متمرکز شوند.
وی با اشاره به این‌که کشور ما در مسیر ترانزیتی مواد مخدر قرار گرفته و شهدای زیادی در راستای مقابله با مواد مخدر جان خود را نثار کردند، افزود: آمار و ارقام ارائه شده برای دستیابی به نتایج مطلوب نیازمند تحلیل و آسیب شناسی است.
وی با تاکید بر این‌که باید عوامل اصلی گرایش افراد به مصرف مواد مخدر شناسایی و بررسی شود، افزود: براساس آمار، تعداد زیادی از معتادان که برای ترک اعتیاد به مراکز مراجعه می‌کنند، بعد از مدت پاکی کوتاه، مجددا به مصرف مواد مخدر روی می آورند که این نشان می‌دهد عامل اصلی اعتیاد از بین نرفته است.
وی با بیان این‌که نتیجه هزینه‌های پژوهشی ما به مطالعاتی تبدیل شده که در کتابخانه‌ها خاک می‌خورند و کاربردی هم نیستند، افزود: حدود ۴۰ سالی می‌شود که اقدامات پژوهشی را انجام می‌دهیم، معتقدم ما مشکل مالی نداریم اما اگر پژوهش‌ها به خوبی اجرایی و مدیریت شوند، بی شک نتایج مطلوبی و خروجی کاربردی را به دست خواهیم آورد.
وی با اشاره به دومین سال برنامه ششم توسعه، افزود: اگر روند کنونی منجر به کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد تا پایان برنامه ششم توسعه نشود، معتقدم باید روند خود را تغییر دهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.