به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش مراغه افزود: در کمربندی های شهری نیز به شرط تملک ملک، ایجا مدارس غیرانتفاعی براساس قوانین و رعایت فاصله مجاز با سایر مراکز آموزشی بلامانع است.
وی گفت: در شهرک های اقماری و با توجه به نیاز شهر به توسعه فضاهای آموزشی، ایجاد و تاسیس مدارس غیردولتی با رعایت قوانین آموزش و پرورش قابل انجام است.
اسلامی افزود: همچنین مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی نیز براساس قانون مصوب سال 95، مانند سایر مدارس از تخفیف ها و معافیت های مالیاتی و قانونی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: با وجود اظهارنظرها توسط برخی نهادهای شهری، براساس قانون مدارس غیرانتفاعی و سایر مدارس جزو شغل های مزاحم شهری محسوب نمی شوند.
وی همچنین با اشاره به برگزرای کلاس های تقویتی در مدراس گفت: برگزرای این کلاس ها واقعیتی انکارناپذیر در مدارس بوده و این امر با نظارت شورای مدارس و آموزش و پرورش قانونمند خواهد شد.
وی افزود: در صورت اجبار برای برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان با متخلفان برخورد خواهد شد لیکن برگزاری این کلاس های کمک آموزشی اختیاری و با موافقت اولیا و شورای مدرسه ممکن خواهد بود.
اسلامی همچنین با انتقاد از برخی عدم همکاری ها در روستاهای این شهرستان با آموزش و پرورش در فضاهای آموزشی اضافه کرد: متاسفانه در اجرای طرح های هادی و عمران روستایی اقدام به تملک و در مسیر طرح قرار دادن برخی فضاهای آموزشی بدون موافقت آموزش و پرورش شده است.
وی افزود: با وجود کاهش قابل توجه نیروی انسانی و معلمان در مدارس، خط مشی آموزش و پرورش، براساس مدیریت استدلالی و منطقی، تکریم معلمان و فرهنگیان و نیز توجه به نقدهای سازنده برای بهبود کیفیت آموزشی در مدراس است.
هم اکنون بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.