به گزارش روز جمعه ایرنا، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: راه شهدا ریشه در عاشورا، فرهنگ انتظار و مهدویت دارد.
حجت الاسلام رسول مشهودی اظهار داشت: شهدای گمنام در اوج گمنامی در عرش الهی معروفند؛ ایمان، آگاهی و حسینی بودن از شاخص های مهم شهدای عزیز است که راه شان را با آگاهی کامل انتخاب نمودند.
حجت الاسلام مشهودی با بیان اینکه هدف آسمانی، دوری از گناه و شهادت طلبی شهدای ما را جاوید کرد، افزود: در حال حاضر تنها راه ماندگاری انسان شهادت است، زیرا شهیدان نمرده اند و کسانی که در راه خدا و دین خدا به شهادت رسیده اند، زنده اند و در نزد خداوند روزی می خورند.
وی ادامه داد: هرکس با نثار جان و خون خود در راه اعتلای دین با خدا معامله کند، سعادت نصیبش شده و تا قیامت زنده است.
مسئول دفترنمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بزرگ ترین اجتماع بشری عالم خلقت اربعین حسینی است و بعد ازهزاران سال باز اربعین حسینی در دل ها و یادها هنوز غوغا می کند.
وی گفت: در حال قدم گذاشتن به 40 سالگی انقلاب اسلامی هستیم و وظیفه ماست راه و مرام شهدا را پاس داشته و یادشان را گرامی بداریم، زیرا ماندگاری این انقلاب تا قیام حضرت مهدی (عج) با عمل کردن به وصیت شهدا که همانا تبعیت محض از ولی امر مسلمین است، تداوم می یابد.
پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، 9 آذر ماه 95 با حضور باشکوه مردم شهر بخشایش تشییع شد.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.