«بهرام افتخاری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه تولید آثار هنری افزایش یافته و از طرفی فروش این آثار هم به علت مسایل معیشتی و کم توجهی مسوولان کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه برخی از وسایل نقاشی نیز کمیاب شده اند، افزود: از مسوولان انتظار داریم به بخش هنر بیشتر توجه کنند و مشکلات هنرمندان را در اولویت قرار دهند.
افتخاری با اشاره به مشکل بیمه برخی از هنرمندان، بیان کرد: برای بیمه در صندوق هنرمندان اقدام کرده ام و منتظر نتیجه هستم، اما اکنون که 60 سال دارم تنها 8.5 سال سابقه بیمه داشته ام و ماهانه سه میلیون و 500 هزار ریال بیمه خوداختیاری پرداخت می کنم.
افتخاری مدعی شد: با وجود تنگناهای مالی هنرمندان مسوولان به فکر درآمد زایی از مجموعه هایی هستند که باید در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر باشند.
وی افزود: مسوولان نه تنها در فروش، معرفی و برگزاری نمایشگاه های هنری کمتر مساعدت می کنند، بلکه با واگذاری برخی مجموعه ها به بخش خصوصی مثل گالری ها و سالن های نمایشگاهی هنرمندان را با مشکلات جدیدی روبرو کرده اند.
افتخاری گفت: برای برگزاری یک نمایشگاه هنری روزانه باید یک میلیون ریال هزینه پرداخت کنیم و بر این اساس برای برگزاری 6 روزه نمایشگاه نقاشی و با هزینه های جانبی نزدیک 20 میلیون ریال هزینه لازم است که فشار مضاعفی را بر هنرمندان وارد می کند.
وی اضافه کرد: برخی گالری ها و سالن های نمایشگاهی را 2 تا 3 قسمت کرده اند و آنها را همزمان به اجاره می دهند که البته در برخی مواقع شاهد نمایشگاه های همزمان در یک گالری هستیم.
وی ادامه داد: از مسوولان انتظار داریم حداقل به هنرمندانی که به مرز بازنشستگی و پیشکسوتی رسیده اند، بیشتر توجه کنند و ضمن تسهیل در برقراری بیمه صندوق هنرمندان، در برگزاری نمایشگاه هنری و فروش آثار نیز دست هنرمندان را بگیرند.
وی با اشاره به اینکه 50 اثر نقاشی آماده برای برپایی نمایشگاه و فروش دارد، گفت: در 45 سال فعالیت هنری خودم سه نمایشگاه در شهرهای تبریز، اسکو و خسروشاه برگزار کرده ام.
این هنرمند پیشکسوت نقاشی اظهار داشت: سه سال است به علت دیسک کمر فعالیت هنری خودم را به سختی انجام می دهم، اما از کودکی عاشق نقاشی بودم.
افتخاری ادامه داد: نخستین تابلوی نقاشی خود را با موضوع «یک روز برفی» در 15 سالگی خلق کردم و اکنون علاقه و تخصص اصلی من در نقاشی، رنگ روغن با سبک رئال(واقع گرایی) و طبیعت است.
وی بیان کرد: چون طبیعت را با رنگ روغن بهتر می توان به تصویر کشید و آثاری که به روی بوم نقاشی آورده ام، بیشتر در موضوع های طبیعت، فرهنگ بومی و پرتره(نقاشی چهره) است.
وی افزود: روزی چهار تا پنج ساعت نقاشی کار می کنم و به طور متوسط هر تابلو در سه روز و نقاشی چهره در 12 روز به پایان می رسد.
وی گفت: در خلق آثارم از «ایوان ششکین»، «سیاوش وثوقی»، «جعفر کهنمویی» و «اسماعیل باجالانلو» الهام می گیرم و از محضر این استادان اندوخته های زیادی کسب کردم.
استاد بهرام افتخاری در سال 1337 شمسی در محله صائب تبریز به دنیا آمد و 45سال است که در رشته نقاشی فعالیت می کند.
وی در خانواده ای هنری پرورش یافت و پدربزرگ مادری وی استاد«صنایع اردبیلی» بوده که شاعر و نقاش زبردست دوره خود است.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.