محمد اشجعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی از جمعه تا یکشنبه هفته آینده موجب ابرناکی، وزش باد، بارش باران، مه و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف می شود.
وی اعلام کرد: پیش بینی می شود فعالیت این سامانه از روز شنبه به ویژه در نیمه جنوبی بیشتر شده و با توجه به شدت بارش باران، کاهش دما، برف و یخبندان، احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها و کولاک برف در گردنه ها و جاده های کوهستانی، در تردد جاده ای اختلال ایجاد شود.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی توصیه کرد: اقدام های لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی بعمل آید.
اشجعی ادامه داد: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی تا روز جمعه شرایط پایدار جوی همراه با افزایش نسبی دما در استان روی می دهد.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.