به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز چهارشنبه در نشست کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران افزود: دستاورهای عظیم انقلاب را باید از راه های مختلف در داخل ایران و فراتر از مرزها تبیین کرد.
وی اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان به دنبال ایجاد یاس، ناامیدی، تیره و تار نشان دادن وضعیت کشور و برجسته‌ سازی برخی از مشکلات هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اصحاب فرهنگ و هنر باید به صورت حرفه­ای، مستدل، باورپذیر و کارآمد در عملیات روانی که دشمنان به راه انداخته اند موفق و سربلند باشند و با ایجاد فضای امید و نشاط از این برهه نیز گذر کنند.
محمدپور با بیان اینکه ایجاد فضای نشاط و امید توطئه ‌های دشمنان را خنثی می‌کند، ادامه داد: در برهه‌ کنونی هدف اصلی دشمنان تضعیف و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و ایجاد شبهه و تردید در میان مردم است و برای این کار از ابزارهای مختلف از جمله فضای مجازی حداکثر بهره را می‌گیرند.
وی با بیان اینکه در زمان کنونی زبان هنر موثرترین ابزار برای بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: در آستانه چهلمین سال حیات انقلاب اسلامی باید توسط اقشار مختلف به ویژه نخبگان و هنرمندان فرهیخته و صاحبان قلم به آن پرداخته شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برکاتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم ایران اسلامی به ارمغان آورده است، اظهار داشت: صیانت از عزت و حیثیت مملکت در برابر استکبار از جمله‌ برکات نظام است.
محمدپور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی اکنون در حوزه ایدئولوژی توانسته الگویی برای کشورهای منطقه و جهان شود، افزود: هم اکنون سایر کشورها در مسیر انقلاب اسلامی که همان مبارزه با ظلم و رسیدن به استقلال و آزادی است، حرکت می‌کنند و این موضوع منافع استکبار را به خطر می‌ اندازد.
وی گفت: در دوران قبل از انقلاب در سطح استان تنها 2 نشریه مکتوب برای بیان افکار و اندیشه‌ ها وجود داشت که این تعداد هم اکنون به بیش از ٤٠٠ رسانه مکتوب و غیرمکتوب رسیده که این امر نشان از گسترش آزاد اندیشی و آزادی بیان در ایران اسلامی است.
محمدپور ادامه داد: هنرمندان اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌در رشته‌های مختلف و با فراغ بال به خلق آثار می ‌پردازند و این دستاورد بزرگ انقلاب باید تبیین شود.
در این نشست اعضای کمیته فرهنگی برنامه‌ نهادهای مختلف استان را برای برگزاری باشکوه تر آیین‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تبیین کردند.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.