فرزند سردار شهید "حسین همدانی" تصریح کرد: شهدا افتخار این را داشتند که بسیجی باشند و تفکر بسیجی در وجودشان بود، یک بسیجی به آینده امیدوار بوده و امید در وجودش موج می‌زند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، وهب همدانی در مراسم یادواره شهدای وطن تا حرم در مسجد دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به هفته بسیج، با تاکید بر خصوصیات اخلاقی شهید همدانی، افزود: وقتی پدر در اوایل درگیری‌های سوریه وارد کارزار شد، شرایط بسیار بد و بغرنج بود و بسیاری از شهرها در حال سقوط بودند، حتی بسیاری به پدر گفته بودند که امکان این که هواپیمای شما سالم به زمین بنشیند، تنها ۵۰ درصد است، اما این تفکر بسیجی ایشان که پیروزی را از آن حزب‌الله می‌دانست، سبب شد تا ناامید نشود.
وی افزود: برخی اوقات فکر می‌کردم که تلاش پدرم برای حضور در جبهه مقاومت و نجات چیزی که از دست رفته، بیهوده است و از او می‌پرسیدم که آیا فکر می‌کنید تلاش‌هایتان نتیجه می‌دهد؟ که در جواب می‌گفت «راهی که می‌روم، اعتقاد دارم»
وی اضافه کرد: یک بسیجی خودش را بدهکار انقلاب می‌داند و شهید همدانی نیز سهمی از سفره انقلاب برای خودش و خانواده‌اش قائل نشد.
همدانی با اشاره به نقش سردار شهید همدانی در سرکوب کردن فتنه ۸۸، خاطرنشان کرد: پدرم فردی فراجناحی بود و محبوبیت زیادی بین جناح‌های مختلف داشت و همین که احساس کرد که نیاز به کمک است، به خاطر حفظ آبروی انقلاب، در شرایطی بسیار سخت که انواع حرف‌ها و تهمت‌ها متوجه ایشان بود، یک مسئولیت خطیر را بر عهده گرفت و در برابر هجمه سختی‌ها، خم به ابرو نیاورد.
وی متذکر شد: معتقد هستم شهدا ابتدا شهید تهمت می‌شوند و سپس به درجه شهادت می‌رسند، در مورد پدر خودم هم فکر می‌کنم که شهید همدانی، سال ۸۸ شهید شد.
فرزند شهید همدانی بیان کرد: ایشان اهل انصاف و معتقد بود وقتی دشمن نظام را هدف گرفته است، منافع شخصی باید کنار برود، پدر اهل کار و تلاش شبانه روزی بود و بخشی از این روحیاتش در کتابی که مادرم نوشته‌، آمده است.
وی در ادامه با اشاره به تاسیس لشکر ۳۲ انصارالحسین، لشکر ۱۶ قدس و دفاع وطنی در سوریه توسط سردار شهید همدانی، بیان کرد: پدر اعتقاد داشت که انسان باید کاری کند که بعد از مرگش هم نتیجه‌اش را ببیند و لشکر انصارالحسین امروز هم در همه جا هست.
وی با بیان این که صریح بودن یکی از ویژگی‌های بسیجیان است، اظهار کرد: شهید همدانی در دولت قبل که انحرافاتی به وجود آمد، به صراحت موضع گیری کرد و در این دولت هم به همین شکل برخورد کرد، ایشان جمله معروفی داشت و می‌گفت «آن‌هایی که با آمریکایی‌ها قدم می‌ز‌نند، مورد شفاعت شهدا قرار نمی‌گیرند به ویژه دولتمردان».
همدانی در پایان، احترام به خانواده، مطالعه و مشورت، زندگی با مردم و دنبال گمنانی بودن را از جمله محاسن اخلاقی شهید همدانی دانست.
گفتنی است؛ یادواره شهدای دفاع مقدس از وطن تا حرم با حضور بسیجیان و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در مسجد این دانشگاه، برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.