به گزارش ایرنا، زهرا ساعی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس بارها برای تسهیل ازدواج جوانان جلساتی برگزار کرده و مکاتباتی با وزارت ورزش و جوانان انجام داده است.
وی یادآوری کرد: در قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب سال 1384 تصریح شده که برای ودیعه مسکن جوانان، صندوق اندوخته جوانان تاسیس شود و ما در این راستا سازمان های مختلف را درگیر و دولت را موظف کردیم که گوشه‌ای از مشکلات جوانان را حل کند.
وی اضافه کرد: جوانان نه تنها برای خرید خانه، بلکه برای ودیعه مسکن نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستند که باید حل شود.
ساعی با بیان اینکه شعار برای تسهیل ازدواج فایده ای ندارد، تاکید کرد: برای رواج ازدواج بین جوانان باید زیرساخت‌ها فراهم شود تا آنان رغبت به ازدواج داشته باشند؛ قیمت مسکن بسیار گران شده و حتی بسیاری از جوانان نه تنها برای خرید خانه، بلکه برای ودیعه مسکن نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستند که باید حل شود.
عضو فراکسیون جوانان مجلس تشریح کرد: اشتغال جوانان نیز بحث مهمی است که باید حل شود؛ بنا بر قانون، وزارتخانه‌ها موظف هستند تسهیلات رفاهی برای ازدواج در اختیار جوانان قرار دهند.
وی گفت: همچنین نهادهای متولی باید فرهنگ‌سازی کنند و بدعت ها و ناهنجاری ها در زمینه ازدواج را از بین ببرند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاخیر در ازدواج در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است، گفت: بخش اندکی از جامعه شاید شرایط لازم برای ازدواج را هم دارند، اما قائل به این هستند که ازدواج را باید در سن بالاتری انجام دهند که باید در این زمینه کار فرهنگی انجام شود و متولیان فرهنگی چاره‌ای بیندیشند.
ساعی اضافه کرد: بخش عمده مشکلات مربوط به تسهیل ازدواج جوانان، مشکلات اقتصادی آن است و دولت در جلسات و نشست‌هایی که در این حوزه برگزار می‌شود، عدم تامین مالی را چالش اصلی عنوان می‌کند.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.