سردار سرتیپ پاسدار علی‌اکبر پورجمشیدیان روز دوشنبه به مناسبت هفته بسیج در گردهمایی بسیجیان تبریز اظهار داشت: روز بسیج مستضعفین از جمله روزها و یادگارهای امام راحل (ره) است که ثمره آن فرمان در این روز با این گردهمایی‌های میلیونی مشاهده می‌شود.
وی با تاکید بر نقش مردم آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی و خلق حماسه‌های بزرگ در تاریخ ایران اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی به عنوان پدیده بزرگ در عالم اسلام بعد از عاشورای حسینی (ع) است، زیرا ائمه اطهار آرزو داشتند شرایطی ایجاد شود تا بتوانند احکام اسلامی را در جامعه تبیین کنند و این امر به برکت انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد.
وی با اشاره به نقش توامان مردم و علما در پیروزی انقلاب، افزود: در کنار تلاش مردم در طول تاریخ که می‌توان به حماسه مشروطیت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد؛ علمای بزرگی مانند قاضی طباطبایی و شهید مدنی نیز نقش موثر و بی‌بدیلی داشتند.
پورجمشیدیان اظهار داشت: هر جا اسلام در خطر بود، علمای تراز اول خطه آذربایجان وارد عمل شده و کارهای بزرگی کردند، به طوری که این نقش بعد از پیروزی انقلاب نه تنها کم ‌رنگ نشد، بلکه در استمرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی پررنگ است.
وی گفت: تقدیم بیش از 10 هزار شهید، جانباز و ایثارگر و شهدایی همچون باکری‌ها، یاغچیان، تجلایی، نشان دهنده نقش موثر حماسه‌آفرینان خطه آذربایجان در پیروزی انقلاب است.
پورجمشیدیان با اشاره به فرمان تشکیل بسیج مستضعفین، افزود: در شرایطی که جنگ بر ما تحمیل نشده بود و انقلاب در حال تثبیت پایه‌های خود بود، امام فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد و نقش نیروهای مسلح و مردم، علمای آذربایجان در به ثمر رسیدن این فرمان را به وضوح در این گردهمایی‌ها می‌توان مشاهده کرد.
وی اظهار داشت: فرمان بسیج فقط فرمان حضور فیزیکی در مقابل تهدیدات نیست، بلکه نقش فیزیکی بسیجیان یک فرهنگ و تفکر و در حال حاضر در عالم اسلام رو به گسترش است و باید آن را روز به روز گسترش دهیم.
وی یادآوری کرد: فرمان تشکیل بسیج مستضعفین مختص به یک زمان خاص نیست، بلکه برای همه زمان‌ها است و البته بسیج منحصر به ایران و شعارهای ایران نبوده، بلکه این فرمان در راستای صدور فرهنگ و تفکر انقلاب اسلامی است.
پورجمشیدیان با تاکید بر اینکه بسیج در همه عرصه‌ها از جمله نظامی و امنیتی بسیار فعال است، گفت: نقش بسیج با این فرهنگ و تفکر در بین برادران ارتشی نقشی بسیار چشمگیر بوده و این افتخاربزرگی برای نیروهای مسلح است.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه نقش بسیج در ایجاد امنیت پایدار کشور قبل از دوران مقدس و بعد از آن بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: بسیج افتخار دارد تا در پیگیری این مقام بزرگ بسیجی و تفکر بسیجی نقش‌آفرینی می‌کند.
پورجمشیدیان گفت: بسیج در ایجاد امنیت همچنان نقش‌آفرین است به طوری که بسیجیان لشکر عاشورا در پیچیده‌ترین و سخت‌ترین مناطق امنیتی شمال‌غرب کشور را هدایت و امنیت را برای آحاد مردم ایجاد می‌کنند.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این قهرمانان بسیجی بودند که در هشتم دی ماه به تبعیت از نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به خیابان‌ها آمدند و آن حماسه بزرگ را آفریدند از این‌رو نقش مردم تبریز در حماسه نهم دی ماه یک نقش بی‌بدیل و بی‌نظیر است.
وی اضافه کرد: بسیجیان در جبهه فرهنگ هر کدام یک پیام انقلاب هستند و در عرصه‌های علمی و فناوری نیز نقش پرثمری ایفا می‌کنند.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در دفاع از حرم اهل بیت (ع) شاهد بودم که در جبهه مقاومت اسلامی، نقش بسیجیان و پاسداران یک نقش قابل توجهی بود.
وی یادآوری کرد: قهرمانانی مانند شهید عباس عبداللهی در کسوت بسیجی در جبهه مقاومت ظاهر شدند و نقش‌آفرینی کردند .
پورجمشیدیان با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان کشورهای اسلامی گفت: دیروز رهبر معظم انقلاب خطاب به سران کشورهای اسلامی فرمودند «خودتان را از ولایت طاغوت رها کنید و به ولایت الله بپیوندید» و ما این فرمان را در دستور کار خود قرار می دهیم.
وی در پاسخ به تهدیدهای دشمنان علیه ملت ایران اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم فرمودند دوران بزن در رو تمام شده است و من اینجا با صدای بلند می‌گویم که اگر یکی بزنید 10 تا خواهید خورد.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.