به گزارش ایرنا میرمحسن حسینی قمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجوز شکار پرندگان خشکی ‌زی و آبزی همچون کبک، کبوتر کوهی، تیهو، چنگر و اردک که ممنوعیت شکار ندارند با این مجوز صادر شده و شکار هرگونه پرنده در محدوده مناطق تحت مدیریت ممنوع است.
وی ادامه داد: این مجوزها تا پایان بهمن ماه اعتبار داشته و برابر مقررات صید و شکار فقط افرادی که مجوز حمل سلاح و دفترچه شکار دارند می‎‌توانند برای اخذ پروانه شکار در اوقات اداری به اداره کل حفاظت محیط زیست مراجعه کنند.
حسینی قمی اضافه کرد: برابر این قانون شکار تنها در روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته مجاز بوده و شکارچیان در هر سفر شکار می توانند بر اساس نوع پروانه صادر شده فقط تعداد مندرج در پروانه را شکار کنند که در صورت تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی گفت: افرادی که اقدام به شکار در مناطق ممنوعه و یا گونه های غیر مجاز کنند علاوه بر برخورد قانونی و اشد مجازات و لغو پروانه شکار محرومیت برای سال های بعد نیز اعمال می شود.
346 گونه جانوری شامل 52 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 37 گونه خزنده، 6 گونه دوزیست و 27 گونه ماهی در آذربایجان شرقی زیست می کنند.
عمده­ترین گونه­های پستانداران و پرندگان حمایت شده یا کمیاب که در چتر حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارند عبارتند از مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه­ای، کل و بز وحشی، سیاه گوش، گربه وحشی و پرندگان حمایت شده­ای همچون سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک از آن جمله‌اند.
6120/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.