علیار راستگو روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی گلایه اهالی منطقه از وضعیت نامناسب این قبرستان طرح ساماندهی آن در کمیته بازآفرینی تبریز تصویب و 7 میلیارد ریال برای مرحله اول این طرح اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: جلسه هماهنگی ساماندهی این قبرستان با حضور مسئولان ذیربط از جمله مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، قائم مقام شهردار تبریز، شهردار منطقه 10 و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
راستگو ادامه داد: در این جلسه مقرر شد ساماندهی این قبرستان به مساحت 32 هزار و 500 متر مربع از سوی شهرداری منطقه 10 تبریز با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه اجرا شود.
کهن شهر تبریز به دلیل قدمت تاریخی بیش از چهار هزار ساله و واقع شدن در مسیر جاده تاریخی ابریشم، از زمان های دور تا کنون گورستان های فراوانی داشته است که قدمت برخی از آن ها مانند 'دوه چی قبرستانی' به عصر آهن می رسد.
'گجیل' (بوستان گلستان باغی)، 'نوبر'(محل فعلی عمارت شهرداری)، 'قاسم خان والی'(دبیرستان طالقانی)، شاوا، حسینی، چرنداب، طوبائیه (بوستان فعلی کنار اداره کل اوقاف و امور خیریه کنونی)، قوم تپه و... از دیگر گورستان های قدیمی و تاریخی تبریز به شمار می رود که در هشت دهه اخیر به دلیل توسعه شهری از میان رفته اند.
آرامستان و گلزار شهدای ستارخان یکی از آرامستان‌های غیر فعال و‌ متروکه شهر تبریز است که مفتخر به دفن ۱۵۸ تن از شهدا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌باشد و از سال ۱۳۷۴ هیچ دفنی در این آرامستان انجام نگرفته است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.