به گزارش پنجشنبه ایرنا، جواد رحمتی در نشست مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با مدیران اجرایی استان، اظهار داشت: در حال حاضر آب مورد نیاز 17 نقطه جمعیتی و به خصوص 60 درصد آب شهر تبریز از طریق زرینه رود تامین می شود و در صورت بروز کوچک ترین مشکلی در خط لوله انتقال آب با مشکلات متعددی روبرو می شویم.
وی افزود: متاسفانه امروز در شهرستان تبریز شاهد قطعی و افت فشار آب در برخی از مناطق شهری و روستایی بودیم؛ ما در اولین فرصت از فعالیت‌های فنی انجام گرفته به منظور رفع مشکل از محل ترکیدگی لوله بازدید کردیم، حل مشکل زمان‌بر خواهد بود.
وی ادامه داد: باید در نظر بگیریم با وجود اینکه به منظور رعایت پدافند غیرعامل جایگزین خط اول در حال اجراست اما اجرای این خط نیز مشکل را حل نخواهد کرد و ما نیازمند انتقال آب از ارس هستیم.
رحمتی همچنین خواستار حمایت جدی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از تخصیص بودجه های ملی به منظور اتمام سدهای در حال اجرای استان از جمله سد خداآفرین و قیزقلعه‌سی شد.
وی گفت: در حال حاضر سد سهند رو به اتمام است و خوشبختانه شبکه پایین‌دستی این سد نیز عملیاتی شده است و تنها با بودجه اندکی می‌توانیم این پروژه را به مرحله نهایی برسانیم.
وی افزود: در خصوص سد خداآفرین و سد قیزقلعه‌سی نیازمند دریافت حمایت‌های جدی دولتی هستیم از این رو از کمیسیون مربوط انتظار داریم حمایت‌های لازم را دربحث بودجه بندی داشته باشند.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت بازنگری در نگاه های حاکم بر بخش کشاورزی گفت: ما نیازمند برنامه ریزی ها و نگاه‌های عدالت محور در بخش کشاورزی هستیم و بر این اساس اگر در منطقه ای سدی ساخته می شود بدون شک منابع بسیاری در آنجا هزینه شده و عواید این هزینه کرد به مردم منطقه باز خواهد گشت، اما اگر در نقطه دیگری ما این چنین پروژه‌هایی را اجرا نمی کنیم باید یارانه های خاصی را نیز به منظور رعایت عدالت در این مناطق در نظر بگیریم.
وی خواستار ورود جدی متولیان امر در سطح کلان به موضوع کشت نوین نیز شد و افزود: افزایش بهره وری در بخش کشاورزی باید به عنوان یکی از اهداف این حوزه در نظر گرفته شود؛ از این رو استفاده از روش های نوین کشاورزی و بهره گیری از توان متخصصان امر در بخش های تولید و ترویج ضروری است.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.