به گزارش ایرنا، محمدرضا احمدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی شهرداری مراغه که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار داشت: اجرای این طرح ها با هدف تامین زیرساخت ها، ارتقا کیفی خدمات به شهروندان و توسعه پایدار شهری صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: امسال شهرداری مراغه با حمایت شورای اسلامی شهر طرح های قابل توجهی را به انجام رسانده که بخش عمده این طرح ها مربوط به مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار است.
احمدی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری و شهرداری مراغه در راستای عمران شهری با اجرای طرح های اجرایی و خدماتی در حوزه های مختلف در مسیر خدمتگزاری صادقانه، رفع دغدغه ها و مشکلات و نیز جذب سرمایه گذار و توسعه اقتصادی و فرهنگی حرکت می کند.
وی در بازدید از طرح تعریض خیابان معلم شمالی گفت: خیابان معلم شمالی از هر دو طرف در مجموع به متراژ یک هزار متر تعریض خواهد شد که در حال حاضر این پروژه با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در دست اجراست.
وی ادامه داد: برای تعریض، آسفالت ریزی و زیرسازی، سنگ فرش پیاده رو، اجرای جدول گذاری، کانیو و فضای سبز این خیابان 416 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
شهردار مراغه همچنین در بازدید از کارگاه ساخت تیرهای داخلی طرح تعریض پل دژبانی مراغه افزود: این طرح به منظور روانسازی ترافیک، افزایش سرعت عبور و مرور، افزایش ضریب ایمنی شهروندان و زیباسازی و بهسازی تاسیسات شهری با الهام از معماری اماکن تاریخی مراغه انجام می شود.
احمدی افزود: در سال های گذشته پل های یادگاران و شهرداری از سوی مجموعه مدیریت شهری تعریض و احداث شده است و امسال نیز طرح تعریض این پل با 2 میلیارد تومان در دست اجراست.
وی افزود: این پل از سمت ضلع جنوبی 12.5 متر و از ضلع شمالی 9.5 متر تعریض خواهد شد.
وی به عملیات اجرایی پل کوپیران نیز اشاره کرد و افزود: تکمیل بلوار 35 متری الغدیر تا رسالت با اجرای تعریض و آبرو سنگی از هر طرف 25 متر و آسفالت ریزی و زیرسازی به مساحت 105 هزار مترمربع با اعتبار اولیه 4.5 میلیارد تومان در دست اجراست.
احمدی افزود: با احداث و تکمیل این مسیر چندین شهرک به یکدیگر متصل و ترافیک شهری کاهش می یابد.
وی ادامه داد: اجرای عملیات این مسیر جز وظایف شرکت تعاونی فرهنگیان بود که متاسفانه پس از گذشت بیش از 15 سال و به رغم اینکه شرکت هزینه آماده سازی آن را اهالی دریافت کرده است راکد مانده بود.
وی اضافه کرد: مدیریت شهری در خط مقدم توسعه و پیشرفت شهری قرار دارد و هدف اصلی ما خدمت به مردم و دستیابی به توسعه پایدار شهری است.
وی افزود: اجرای مطلوب این طرح نیازمند همت و دقت زیادی است که مجموعه شهرداری اهتمام ویژه ای برای تحقق این مهم دارد.
شهردار مراغه خدمات رسانی مطلوب و کسب رضایت شهروندان را اولویت این شهرداری عنوان کرد و گفت: این شهرداری در تعامل با شورای اسلامی این شهر، خدمت رسانی مطلوب به شهروندان را هدف گذاری کرده است.
احمدی افزود: در این راستا استاندارسازی معابر، پیاده رو سازی معابر سطح شهر و بهبود منظر شهری و همچنین مسیر ویژه نابینایان در پیاده روها با در نظر گرفتن رضایت مندی شهروندان در حال اجراست.
وی اضافه کرد: اجرای طرح آبرو به طول 700 متر، فضای سبز به طول یک هزار متر و اجرای کف پوش به متراژ 3 هزار مترمربع و با 250 میلیون تومان اعتبار در ضلع شمالی خیابان پاسداران مراغه با پیشرفت فیزیکی 95 درصد بزودی به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: اجرای 200 متر آبرو در جلوی مرکز بهداشت پهرآباد پایین با اعتبار 25 میلیون تومان، بهسازی و زیرسازی مسیل عشرت آبد به طول 350 متر و با اعتبار عمرانی یک میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 25 درصد از دیگر طرح های است که مناطق کم برخوردار در دست اجراست.
با توجه به وضعیت نامناسب این مسیل و وجود مشکلات زیست محیطی، این طرح توسط شهرداری اجرایی می شود.
وی افزود: توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی، ایجاد فضای تفریحی سالم با رویکرد توجه و توزیع عادلانه خدمات شهری در مناطق حاشیه ای از اهداف این طرح عمرانی است.
شهردار مراغه به ضرورت توسعه اقتصادی مراغه اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مهمترین اهداف شهرداری و شورای اسلامی شهر، ایجاد بستر لازم برای توسعه اقتصادی با اجرای طرح های عمران شهری مراغه است.
احمدی افزود: تقویت این بخش با همراهی و همکاری دستگاه های متولی امر، حرکتی ماندگار در جهت توسعه اقتصادی و فرهنگی این شهر تاریخی خواهد بود.
وی به طرح بازار آرد، غلات، خشکبار و موادغذایی اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت مشارکتی با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در دست اجراست.
وی ادامه داد: این طرح با اعتبار 20 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع و با زیربنای 10 هزار مترمربع از سال 92 شروع شده که سهم شهرداری 37 درصد و سهم سرمایه گذار 63 درصد است.
وی افزود: یکصد واحد تجاری در این پروژه احداث شده که قابل توسعه به 130 واحد است.
احمدی به اتمام طرح مطالعاتی مجتمع خدماتی و رفاهی شهروند و آغاز عملیات اجرایی آن اشاره کرد و گفت: این مجتمع به منظور توسعه مناطق کم برخوردار، رونق اقتصادی حاشیه و جنوب شهر، ایجاد منابع پایدار درآمدی برای شهرداری و نیز توسعه فضاهای اقامتی ساخته می شود.
وی افزود: این مجتمع در محل سابق ترمینال هشترود و در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در قالب چهار طبقه رفاهی و خدماتی با زیربنای 6 هزار متر مربع در مدت سه سال ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: در این مجتمع علاوه بر بخش های تجاری، خدماتی، 16 واحد هتل آپارتمان مجهز برای بهره مندی گردشگران و مسافران، پارکینگ و سالن پذیرایی 750 نفری نیز پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: برای ساخت و احداث این مجتمع خدماتی و رفاهی حدود هفت میلیارد تومان از سوی شهرداری هزینه خواهد شد.
وی به تجهیز کارگاه تولید قطعات بتنی شهرداری اشاره کرد و گفت: تجهیز، توسعه و نصب دستگاه در کارگاه تولید قطعات بتنی شهرداری به صورت تمام مکانیزه با اعتبار یک میلیارد تومان از مهمترین برنامه های شهرداری در این کارگاه در سالجاری بوده است.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز دارای حدود 180 هزار نفر جمعیت است این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.