به گزارش ایرنا، رضا استادرحیمی روز چهارشنبه در گردهمایی جمعی از کارگران در خانه کارگر، از کارگران به عنوان یکی از زحمتکش ترین اقشار جامعه یاد کرد و اظهار داشت: رویکرد استانداری آذربایجان شرقی و کمیسیون کارگری و سایر کمیته های زیر آن حمایت از تولید است، اما روال بر این بوده تا در کنار آن همواره از حقوق کارگران دفاع شود و نگذاریم کارگری اخراج شود.
وی آرامش جامعه کارگری آذربایجان شرقی را قابل توجه خواند و گفت: تمام تلاش بر این بوده که جامعه کارگری با کمترین تنش همراه باشد.
وی با قدردانی از همکاری های اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در این زمینه اظهار داشت: با فعالیت تأمین اجتماعی استان در برخی موارد با وجود آنکه کارگران چندین ماه حقوق دریافت نکرده بودند، تلاش شد تا بیمه کارگران قطع نشود و دفترچه های آنان به موقع تمدید شود.
رییس کانون انجمن های صنفی کارگران آذربایجان شرقی نیز در این آیین با اشاره به نقش مهم و سازنده کارگران در پیروزی و تداوم حرکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: متاسفانه تمامی دولت ها بعد از انقلاب به کارگران توجه لازم را حداقل در بحث تعیین دستمزد نداشته اند.
ناصر چمنی با اشاره به کاهش شدید قدرت خرید کارگران در یک سال اخیر گفت: علاوه بر اینکه در طول 2 دهه گذشته دستمزد کارگران به طور واقعی افزایش پیدا نکرده، در سال جاری با تورم بسیار بالا و رکود اقتصادی شرایط بسیار بدی برای معیشت کارگران حاکم شده به طوری که دستمزد فعلی با چشم پوشی از بسیاری از مسایل رفاهی تنها می تواند 25 تا 30 درصد قدرت خرید کارگران را تأمین کند.
وی با اشاره به ساختار شورایعالی کار گفت: گرچه به نظر می رسد شورایعالی کار از سه ضلع کارگر، کارفرما و دولت تشکیل شده، اما دولت چون خود کارفرمای بزرگی است رویکرد جدی برای افزایش دستمزد ندارد.
چمنی با قدردانی از تلاش وزیر پیشین تعاون کار و رفاه اجتماعی برای افزایش دستمزد کارگران اظهار داشت: آقای ربیعی رویکرد بسیار مناسب و حمایتی از کارگران داشت، اما متاسفانه بدنه دولت همراه با ایشان همراه نبود و به نتیجه ای نمی رسید.
وی گفت: از آقای شریعمتداری می خواهیم اجازه ندهد تا بحث افزایش دستمزد مطرح شده را به دستمزد سال آینده گره بزنند، زیرا در آن صورت کشور با مشکلات جدی مواجه خواهد شد، چون سقف تحمل کارگران اندازه ای دارد.
نایب رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی نیز گفت: امنیت شغلی، معشیت و فقدان تشکل ها از مشکلات اساسی کارگران به شمار می رود.
حبیب صادق زاده تبریزی با بیان اینکه معیشت کارگران اکنون به مشکلی حاد تبدیل شده است، خواستار افزایش حقوق این قشر بر اساس قانون کار شد و گفت: در خوش بینانه ترین حالت دستمزد فعلی تنها می تواند 5 روز از زندگی کارگران را تأمین کند و ما از مسئولان می خواهیم بجای وعده و وعید در این خصوص عملیاتی وارد موضوع شوند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این گردهمایی گفت: تصویب قانون کار یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برای کارگران بوده و جنبه حمایتی از این قشر دارد.
میراحد حسینی با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران اظهار داشت: تورم کنونی نه تنها معیشت جامعه کارگری بلکه بخش مزدبگیران دولتی را هم که مشمول قانون کار هستند، با مشکل روبرو کرده است.
وی در ادامه با قدردانی ازتلاش های وزیر قبلی تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: خوشبختانه وزیر جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز رویکرد حمایتی از قشر کارگران دارد و اگر ما می خواهیم برای ارتقاء جایگاه قانون کار اقدامی شود باید در دوره فعالیت ایشان شاهد آن باشیم.
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی نیز گفت: قانون کار با خون دل های بسیاری به ثمر نشست تا نویدبخش آینده ای روشن و التیام بخش دردهای بی شمار کارگران مظلوم باشد.
کریم صادق زاده تبریزی با یادآوری مشکلات عدیده کارگران و بازنشستگان ، عدم تناسب دستمزد با هزینه های روبه افزایش زندگی از اساسی ترین دغدغه های این قشر خواند.
وی گفت: جامعه کارگری اکنون با مشکلاتی مانند قراردادهای سفید امضاء و یکطرفه، اخراج لحظه ای کارگران، نادیده گرفته شدن حقوق کارگران درهیات های تشخیص و حل اختلاف، بیکاری، عدم حمایت از تولید و واردات بی رویه روبرو هستند.
جامعه کارگری آذربایجان شرقی در این آیین با اهدای لوح از تلاش های شهرتی فر، معاون امنیتی سیاسی استانداری آذربایجان شرقی که به تازگی به افتخار بازنشستگی نایل شده است، به لحاظ حمایت ها از جامعه کارگری تجلیل کرد.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.