سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تغییر در بخش کشاورزی زمان‌بر است، گفت:  توسعه این بخش باید با اصلاح تکنولوژی و فنی انجام گیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از مسائل و مشکلات بخش کشاورزی از جمله افزایش راندمان، مکانیزاسیون، فناوری‌های مرتبط، اصلاح کشت، مصرف بهینه آب و ... هر ساله تکرار می‌شود و ما هنوز نتوانستیم این موضوع را از ریشه برطرف کنیم.
وی ادامه داد: ضروری است تا قوانین و استراتژی جدید در این بخش تدوین شده و با تبدیل این استراتژی‌ها به قوانین و مقررات، افرادی را مستلزم اجرای این دستورالعمل کرد.
وی عمده مشکل بخش کشاورزی را آب عنوان کرد و گفت: اصلی‌ترین مشکل دریاچه ارومیه آب است، طی دورانی این موضوع را به لحاظ سیاست‌گذاری‌هایی رها کرده‌ایم و اکنون وضعیت دریاچه ارومیه و ساکنین این منطقه متاثر از همین سیاست‌گذاری‌ها است.   رحمتی با اشاره به ضرورت بازنگری بر سیاست‌گذاری‌های بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: باید سیاست‌های این بخش بازبینی شده و اقدامات اساسی در راستای رفع مشکلات این حوزه انجام گیرد؛ از این رو باید مجلس به این بخش ورود کرده و راهکارهای حل مشکلات این بخش را در قالب طرح در مجلس تصویب کنند.
وی با اشاره به وجود بیش از ۷۰ هزار چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی، اضافه کرد: متاسفانه طی دورانی مجوز ایجاد حفاری چاه در حوزه آبی دریاچه ارومیه داده شده و به جای ساخت تاسیسات پایین دستی مورد نیاز، چاه غیرمجاز در استان حفر شده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.