دکتر وحید مثمر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: همه ساله با آغاز فصل سرما با کاهش آمار اهداکنندگان خون و به تبع آن کاهش ذخایر خونی مواجه می شویم که نیازمند مشارکت بیشتر مردم هستیم.
وی با بیان اینکه چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای تبریز، مراغه و میانه کار خونگیری از مردم نوع دوست را بر عهده دارند، ادامه داد: یک مرکز ثابت در شهرستان اهر در روزهای دوشنبه و مرکز ثابت دیگر در شهرستان مرند در روزهای یکشنبه آماده پذیرش اهداکنندگان است.
مثمر با اشاره به اینکه قابلیت نگهداری فراورده های خونی بسیار محدود است، گفت: پلاکت 3 روز و گلبول های قرمز 35 روز قابلیت نگهداری دارند به همین دلیل نیاز است اهداکنندگان به صورت دائم و مستمر اقدام کنند تا بتوانیم نیاز 44 مرکز درمانی فعال در استان را در سریعترین زمان فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه فرهنگ اهدای خون در آذربایجان شرقی بسیار بالاست و مردم به صورت شایسته استقبال می کنند.
مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری تا به امروز 77 هزار و 207 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد از 62 هزار و 494 نفر خونگیری شده است.
وی با اشاره به مشارکت حداقلی بانوان در اهدای خون، افزود: از مجموع اهدا کنندگان خون در استان یک هزار و 668 نفر زن و 60 هزار و 826 نفر مرد بودند.
مثمر خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 118 هزار نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از 94 هزار نفر خون گیری شد.
به گزارش ایرنا، استان آذربایجان شرقی دارای 2 پایگاه انتقال خون در تبریز و یک پایگاه در هریک از شهرستان های مراغه و میانه است.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.