مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که از گذشته سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران در کشور ترکیه نیز حضور داشتند، افزود: فعالیت ۴۲ شرکت ترکیه در کشورما، رقم بسیار پایینی است، از این رو ما خواستار حضور فراگیر و گسترده فعالان ترکیه در صنایع مختلف به ویژه در زمینه صنعت و توریسم آذربایجان شرقی هستیم. 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اسماعیل بابایی راغب در نشست هیئت تجاری ترکیه و فعالان اقتصادی استان، با اشاره به ابعاد مختلف روابط دو کشورایران و ترکیه، اظهار کرد: با توجه به روابط استراتژیک دو کشور ایران و ترکیه، این دو کشور طی ۴۰ سال گذشته در تنگناهای مختلف در کنار یکدیگر بودند، امروزه نیزاین روابط با توجه به شرایط حساس منطقه، بین الملل و همکاری‌های استراتژیک دو کشور تنظیم شده است. 
 وی افزود: ارتباطات و توسعه همکاری‌های اقتصادی در ایران به ویژه با ظرفیت‌های زیاد اقتصادی آذربایجان شرقی، بیش از هر زمان دیگر حضور فعالان اقتصادی ترکیه و همکاری این دو کشور را می‌طلبد. 
 مسئول نمایندگی وزارت خارجه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: متاسفانه همکاری در حوزه توریسم بین دو کشور یک طرفه پیش رفته است، ما انتظار داریم، توریست‌های ترکیه‌ای نیز در کشور ما به طور گسترده حضور یابند. 
 وی آمادگی خود را به عنوان نماینده وزارت خارجه در استان جهت پذیرش و استقبال شهروندان ترک زبان ترکیه‌ای در استان اعلام کرد و گفت: امیدوارم در روزهای آتی با همکاری سرکنسولگری ترکیه در تبریز، بهترین خدمات را به دوستان ترکیه‌ای در استان ارائه دهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.