علی جهانگیری روز دوشنبه در جلسه مشترک هیات تجاری و اقتصادی ترکیه و فعالان اقتصادی استان افزود: توسعه همکاری های تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه از جمله برنامه های دولت است.
وی ادامه داد: ارتباطات خوب اقتصادی و بازرگانی بین تجار آذربایجان شرقی و ترکیه برقرار است.
جهانگیری با اشاره به تسهیل فرایندهای سرمایه گذاری در سطح کشور خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین جدید سرمایه گذاران خارجی امکان سرمایه گذاری 100 درصدی را در کشور دارند و امکانات مشابهی در اختیار بخش خصوصی خارجی و داخلی قرار می گیرد.
وی از تضمین ریسک های غیرتجاری سرمایه گذاری خارجی خبر داد و افزود: ایران یکی از کشورهای پیشرو در بحث قوانین سرمایه گذاری است از این رو سرمایه گذاران ترک با اطمینان خاطر می توانند ضمن سرمایه گذاری در کشور ما به توسعه فعالیت های اقتصادی و صنعتی خود بیافزایند.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسات توسعه همکاری‌های بیش از پیش تجاری و اقتصادی بین دو کشور است، اظهار داشت: به عنوان دو کشور همسایه و دوست در شرایط مختلفی در کنار یکدیگر بودیم و روابط بین ایران و ترکیه روز به روز در حال گسترش است.
وی گفت: امیدواریم در شرایط حاضر که برخی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران یا در برخی مسایل در خصوص ترکیه مطرح است در کنار هم از این شرایط به راحتی و با موفقیت عبور کنیم.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.