مدیر"کاریابی بین الملل آرمان ماندگار" از اعزام نیروی کار از آذربایجان شرقی به خارج از کشور با مجوز وزارت کار خبر داد.
 نیما باقری فرح بخش در گفت‌وگوبا ایسنا، منطقه  آذربایجان شرقی، با بیان این‌که  کاریابی بین الملل آرمان ماندگار در اسفند ماه سال ۱۳۹۵ تاسیس شده و دفتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی در کشورهای اسکاندیناوی خصوصاً دانمارک برای اولین بار در کل کشور امسال در تبریز تاسیس شده است، اظهار کرد: هدف از تاسیس این کاریابی اعزام نیروی کار متخصص ( پزشکان - دندانپزشکان- پرستاران - مهندسین و تکنسین ها و ....) به خارج از ایران به ویژه اروپا و کشورهای اسکاندیناوی است.
وی ادامه داد: از بدو تاسیس این مرکز تعداد زیادی از  نیروی متخصص در زمینه  پزشکی، مهندسی و خدماتی از جمله مکانیک، برق، مدیر رستوران، هتل و.. به کشورهای دانمارک، سوئد، کانادا و ... اعزام شده است.
وی با بیان این‌که این مرکز تنها دفتر حمایت و هدایت از نیروی کار ایرانی به دانمارک در کل کشور بوده که اقدامات صفر تا صد مربوط به اعزام نیرو را انجام داده و در کشور مقصد نیز پاسخگوی تمام مشکلات و‌مراحل کاری کارجو می باشد، افزود: از تمامی استان‌ها کارجویان به این مرکز مراجعه کرده و این مرکزمهندسان و نیروی کار ماهر و نیمه ماهر، پزشک و فعالان رشته‌های فنی  را از طریق قانونی و با مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پشتیبانی وزارت امور‌خارجه  وارد کشورهای اروپایی می‌کند.
 باقری فرح بخش با بیان این‌که متاسفأنه آذربایجان شرقی از لحاظ کاریابی خارجی در مقایسه با سایر استان‌ها عملکرد ضعیفی داشت، اضافه کرد: خوشبختانه با همت انجمن کاریابی استان خصوصاً جناب آقای بابک هاشمی پور به عنوان رییس انجمن و مسئولان اداره کار استان، فعالیت‌های موثری در این خصوص انجام گرفته است.   وی متذکر شد: علی‌رغم این‌که آذربایجان شرقی قطب صنعت کشور بوده و پتانسیل‌های زیادی در این استان وجود دارد، ولی به علت عدم وجود اعتماد و نبود شرایط مناسب کاری برای تمامی جوانان، انرژی جوانان تلف شده است؛ از این رو با راه اندازی این مرکز قصد داریم تا این پتانسیل‌های ذخیره شده را در جوانان، به خارج از کشور اعزام کنیم تا با فناوری‌های جدید آشنا شوند؛ البته جالب اینجاست که این افراد بعد از مدتی به ایران بازگشته و به عنوان منبع پتانسیل‌های بالا به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.
وی با اشاره به شرایط اعزام نیروی کار ایرانی به خارج از کشور، عنوان کرد: مهمترین شرط کارجویان سن ، مدرک تحصیلی و تسلط کافی به زبان انگلیسی می‌باشد.   وی در توصیه‌ای به کارجویان گفت: این افراد نباید به هیچ عنوان نا امید شده و تسلط به زبان انگلیسی را در اولویت قرار دهند.   وی با اشاره به بروکراسی‌های موجود در این حوزه، خاطرنشان کرد: متاسفانه شرکت‌های کاریابی و مهاجرتی غیرمجاز می خواهند از راه های غیر قانونی مخاطب را جذب خود کرده و سرمایه های آن را به دست بیاورند؛ بنابراین باید مسئولان برای مقابله با این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند؛ چراکه این موضوع فرصت‌های شغلی  و امید به آینده کارجویان را از بین برده و شرایط را سخت‌تر می‌کنند.
باقری خاطرنشان کرد: تنها موسسات‌قانونی و‌مجاز جهت کاریابی و‌اخذ اقامت کاری در شهر تبریز موسسه کاریابی آرمان ماندگار و موسسه کاریابی بابک هستند.
وی یادآور شد: علاقمندان جهت استفاده از خدمات این مرکز می‌توانند  به دفتر حمایت و هدایت از نیروی کار ایرانی در خارج از کشور  مستقر در ولیعصر انتهای همافر - مجتمع تجاری خدماتی اطلس طبقه ۹ واحد ۱۲مراجعه کرده و یا با شماره ۰۴۱۳۳۲۴۹۱۹۳تماس بگیرند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.