فرماندار هشترود از ایجاد کارخانه فرآوری مس با خلوص 3.7 درصد در روستای قاضی کندی از توابع بخش مرکزی هشترود خبر داد.    
امین امینیان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه نباید خاک مس به صورت خام به سایر شهرهای کشور فرستاده شود، گفت: باید سالانه ۲۰۰۰ تن مس در کارخانجات ایجاد شده در هشترود فرآوری شود.   
وی در مورد ایجاد بازارچه دائمی در هشترود اظهار کرد:  این بازارچه با ۵۰ غرفه و با فروش محصولات کشاورزی آغاز به کار خواهد کرد و بعد از چند ماه،  بازار هفتگی نیز به این مکان انتقال می‌یابد.
وی در خصوص میزان بیکاری در هشترود گفت: متاسفانه هشترود با 24.3 درصد بالاترین نرخ بیکاری در استان را داشته و ۴۵۰۰ نفر بیکار دارد.   
امینیان ادامه داد: هشترود با داشتن ۱۹ هزار نفر نیروی آماده به کار و دارا بودن ۲۸ واحد تولیدی فعال و ۲۲ معدن، بیشترین برخورداری از شغل را در صنعت کشاورزی تجربه می کند.      
وی اضافه کرد: شهرستان هشترود در خصوص توسعه پایدار روستایی در طول یک سال نزدیک به ۹ میلیارد تومان  جذب اعتبار داشته است که رقم بسیار خوبی برای آبادانی روستاهای منطقه است.
وی یادآور شد: عملیاتی کردن تمامی فازهای پنج گانه سد سهند نیازمند ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است اما در این برهه زمانی و نبود منابع مالی در دولت این کار عملا امکان پذیر نیست و ما تلاش می کنیم با مشارکت کشاورزان و پرداخت وام ۹ میلیون تومانی بلا عوض و با استفاده از آورده ۱۰ میلیون تومانی کشاورزان برای هر هکتار از زمین های کشاورزی تا سال ۱۴۰۰ کلیه فازهای پایاب سد سهند را به زیر کشت آبی ببریم.     
نماینده عالی دولت در هشترود با بیان اینکه در آینده نزدیک در هشت منطقه روستایی هشترود اینترنت پر سرعت برقرار خواهد شد؛ گفت: خدمات اینترنت در هشت روستا و به شعاع ۴۸۰ کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دایر شده و تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت بهره مند می‌شوند.    
وی خاطر نشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مرکز درمان بستر یا همان بیمارستان کوچک در شهر نظرکهریز دایر و به تمامی تجهیزات بیمارستانی از جمله اتاق عمل سبک مجهزخواهد شد.   
وی گفت: درمانگاه تامین اجتماعی هشترود با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۲۴۴۴ متر مربع در سه طبقه در اواخر سالجاری به بهره برداری می‌رسد و افرادی که تحت پوشش این بیمه می باشند به صورت رایگان از خدمات درمانی و دارویی استفاده می‌کنند.   
وی در خصوص نارضایتی مردم از نرخ عوارضی جاده تاکید کرد: گرفتن پول عوارض سه  هزار تومانی از بستان به هشترود زیاده خواهی مسئولان مربوطه است چرا که هشترودی ها فقط از ۵۰ کیلومتر این اتوبان برای رسیدن به هشترود استفاده می کنند و قیمت واقعی عوارض هزار تومان است.
امینیان ادامه داد: ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهری با شش میلیارد تومان و ساخت تصفیه خانه آب شهری با ۳۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و واحد حلال های صنعتی پالایشگاه ارکان پارس هشترود نیز کار خود را به اتمام رسانده و آماده بهره برداری و صادرات مواد پالایشگاهی می باشد.   
وی عنوان کرد: از هفت پل خسارت دیده از سیل سال ۹۵ سه پل به صورت استاندارد و مهندسی از نو ساخته شده و چهار پل به علت نبود منابع مالی در دولت هنوز به طور کامل ساخته نشده است.   
وی با بیان اینکه عملکرد ادارات به صورت منظم رصد می شود گفت: هر رئیس اداره ای که در خدمت مردم نباشد و همسو با قوانین موجود در کشور کار نکند علاوه بر اینکه در ارزش یابی مدیران که توسط فرمانداری انجام می‌گیرد کمترین نمره را دریافت می‌کند، به علت ضعف در اداره امور تغییر کرده و جای خود را به دیگری خواهد داد.    
امینیان از نیروی انتظامی خواست: هر ماشین اداره ای که به غیر از زمان اداری در سطح شهر و محدوده جغرافیایی منطقه در حال عبور و مرور باشد توقیف و به پارکینگ فرستاده شود.  

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.