مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تمامی فرآیندهای مالیاتی از طریق سامانه‌های پیامکی به اطلاع مودیان می‌رسد، افزود: هم اکنون تمام خدمات این اداره کل در قالب سامانه های الکترونیکی به مودیان ارائه می‌شود و با راه‌اندازی سامانه پیامکی، دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای پیگیری نیست.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، غلامرضا شریفی در جلسه کارگروه توسعه مدیریت و عملکرد استان به دستاوردهای اجرای طرح جامع مالیاتی اشاره کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور توانسته است با تکیه ‌بر توان و دانش داخلی، فرایندهای نگهداری و ارتقای سیستم‌های این طرح عظیم را بر عهده‌ بگیرد.
وی افزود: با توجه به توسعه ساختار طرح جامع مالیاتی و سیستم یکپارچه مالیاتی در بخش‌های مختلف، کلیه همکاران ادارات امور مالیاتی نیز باید توانمندی و دانش کاربردی خود را جهت استفاده مناسب از این بستر، ارتقاء دهند.
مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به هدف گذاری سازمان امور مالیاتی کشور به الکترونیکی کردن تمامی فرآیندهای انجام کار با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، گفت: توسعه خدمات الکترونیکی موجب تسهیل فرآیند خدمات‌رسانی، افزایش میزان رضایت‌مندی و کاهش مراجعات حضوری مودیان می‌شود.
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های عمومی دولت از طریق درآمدهای مالیاتی تحقق می‌یابد، اظهار کرد: دستگاه‌های اقتصادی استان باید در انجام وظایف محوله، جهادی عمل کنند تا چرخ اقتصادی کشور با شتاب بیشتری به گردش درآید که برای رسیدن به این هدف، تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی شرط اصلی است.
وی با تاکید بر اینکه باید مراقب تولید داخلی و ملی، سرمایه‌گذاری و اشتغال باشیم، گفت: با تمرکز بر موضوع مقابله با فرارهای مالیاتی و کشف منابع جدید، تا حدود زیادی می‌توان فشار مالیاتی بر تولید، سرمایه گذاری و اشتغال موجود را کاهش داد.
شریفی بیان کرد: با روند رو به رشد فعالیت‌های مالیاتی در بستر طرح جامع مالیاتی و همکاری همه جانبه فعالان اقتصادی و مسئولین دستگاه‌های اجرایی، شاهد بهبود روش‌های تشخیص و وصول مالیات، کاهش فرار مالیاتی، کاهش مفاسد اقتصادی، رفع تبعیض و افزایش کارایی جهت تأمین مناسب بخش مهمی از درآمدهای کشور جهت توسعه خدمات و امکانات قابل ارائه به مردم شریف، به ویژه بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.