نماینده مردم ورزقان و خاروانا درمجلس شورای اسلامی گفت: سد حاجیلار با هدف تامین بخش مهمی از آب شرب روستاها ، صنعت و کشاورزی در بخش خاروانا ی شهرستان ورزقان در دست اجرا بوده و  به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.  
رضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی اظهارکرد: این سد با ظرفیت 50 میلیون متر مکعب ظرفیت ایجاد شده که قسمتی از آن نیز در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: قسمتی از بخش صنعتی این سد برای طرح های توسعه مس سونگون تخصیص یافته و عملیات لوله گذاری و انتقال آن به مجتمع مس سونگون انجام شده است.
 
علیزاده با بیان اینکه بخش دیگری از آب این سد برای  پتروشیمی خاروانا تخصیص یافته است، افزود: اگر در بخش‌های صنعت طرح های مناسبی ایجاد شوند، سازمان آب منطقه ای قسمتی از آب سد را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
 
وی اظهارکرد: سه میلیون متر مکعب آب از این سد برای رفع مشکل آب شرب 65 روستا تخصیص یافته  که دستور کلنگ زنی از طرف وزیر نیرو صادر شده و طی مراسمی انجام  می‌شود و مردم شهرستان از آب شرب سالم، بهداشتی، تسویه شده و پایدار استفاده خواهند کرد. 
 
گفتنی است؛ عملیات احداث این سد هشت سال پیش آغاز شد ولی با عدم تخصیص اعتبارات پروژه، شرکت پیمانکار با کمبود مالی مواجه وعملیات احداث تقریبا در سال 1392 متوقف شد. 
با تخصیص اعتبار مجدد و تغییر پیمانکار، عملیات مذکور دوباره از سال 1394 شروع شد و با آغاز سال 1395 به طور جدی دنبال شد و به بزودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.