به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در بازدید از روند اجرایی قطعه دوم این آزادراه افزود: رفع مشکلات و موانع پیش روی اجرای این طرح از جمله تامین بودجه لازم برای ادامه آن از اولویت های مسئولان استانی و شهرستانی است.
وی ادامه داد: اجرای این طرح ملی علاوه بر کاهش ترافیک در مسیر ترانزیتی جنوب استان، زمینه رشد و توسعه اقتصادی منطقه را نیز هموارتر می کند.
شکری با تاکید بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی این طرح اضافه کرد: در حال حاضر قطعه دوم این طره از حدود 46 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و امید است در ماه های آینده این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی افزود: باتوجه به آسفالت بخشی از این قطعه، با تملک و رفع مشکلات موجود و نیز تخصیص اعتبار لازم، آسفالت این قطعه در ماه های آینده تکمیل شده و بخشی از آن به بهره برداری برسد.
مدیر و پیمانکار قطعه دوم آزادراه مراغه - هشترود نیز با بیان اینکه این قطعه 26 کیلومتر طول دارد گفت: تاکنون از نظر خاکبرداری 95 درصد و از نظر خاکریزی 60 درصد پیشرفت فیزیکی داریم.
نورمحمدی افزود: از مجموع 14 دهنه پل بزرگ پیش بینی شده در این قطعه 11 پل در حال تکمیل و اجرا بوده و از 12 پل بین مزارع نیز هفت پل اجرا شده است.
وی ادامه داد: بیش از 290 پرسنل با 116 دستگاه ماشین‌ آلات سنگین در این قطعه با وجود وضعیت نامساعد جوی در حال فعالیت عمرانی هستند.
وی با بیان 42 درصد اعتبار این قطعه جذب شده گفت: از نظر عمرانی 46 درصد پیشرفت فیزیکی داریم و برای کل قطعه بیش از 11 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نورمحمدی افزود: 4.5 کیلومتر از این قطعه آسفالت ریزی شده و برای بهره برداری از آن نیاز به دو مرتبه آسفالت ریزی و روکش است.
آزاد راه مراغه - هشترود با 92 کیلومتر، 32 دهنه پل بزرگتر از هشت متر و 104 دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض 28.6 متر، سرعت رفت و آمد متوسط 120 کیلومتر در ساعت در دست ساخا است.
عملیات این طرح شامل 14 میلیون و 600 هزار میلیون متر مکعب خاکبرداری، 6 میلیون و 700 هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، 750 متر مکعب زیرساخت و 750 هزار تن آسفالت ریزی است.
با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، مسافت 101 کیلومتری بین دو شهر 9 کیلومتر کوتاه تر می شود و در طول بهره برداری 20 ساله این آزاد راه، حدود 123 میلیون لیتر بنزین و 294 میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت 50 دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
محور فعلی مراغه – هشترود به طول 101 کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.