ناصر نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای تسریع در فرآیند آبیاری باغات و مزارع و همچنین جلوگیری از هدررفت آب های سطحی شهرستان، ساخت این کانال ها در روستاهای یادشده در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: برای احداث این کانال ها در مجموع 956 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
نوروزی اضافه کرد: در سال های اخیر گام های اساسی در زمینه احداث کانال های انتقال آب در شهرستان برداشته شده که امیدواریم این روند با تخصیص اعتبارات به موقع از سوی سازمان جهادکشاورزی در سالجاری نیز ادامه پیدا کند.
چاراویماق با سه هزار و 700 نفر بهره بردار بخش کشاورزی دارای 72 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و کشاورزان شهرستان سالانه بیش از 120 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می کنند.
محصولات عمده بخش کشاورزی چاراویماق گندم و جو، حبوبات، علوفه، تره بار و محصولات باغی و فرآورده های لبنی، عسل، چغندرقند، دانه های روغنی، انواع صیفی جات و پوست است.
این شهرستان از مهم‌ ترین مراکز تولید گندم و جو در آذربایجان شرقی به شمار می ‌رود.
چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.