به گزارش ایرنا، حکیمه انتظاری روز یکشنبه در جلسه دهیاران بخش مرکزی مراغه افزود: تمامی طرح هایی که در روستاها اجرا می شود حق مردم و بیت المال است و باید در نحوه نگهداری آن دقت شود.
وی همچنین از تمامی دهیاران خواست تا پایان سال طرح های نیمه تمام در روستاها را به تکمیل کنند تا برای سال آینده طرح نیمه تمامی باقی نماند.
انتظاری همچنین توجه به نظافت عمومی در روستاها را ضروری عنوان کرد و افزود: رسیدگی به نظافت روستاها از وظایف دهیاران و شوراهاست که باید با برنامه ریزی و هماهنگی بیشتری نسبت به این امر اقدام شود.
وی توجه به بهداشت محیط روستا، نهادینه کردن فرهنگ بهداشت و نظافت عمومی در روستاها، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در روستاها و جمع آوری زباله های روستایی را از جمله مهمترین اهدافی بخشداری مرکزی در راستای سالم سازی روستاها عنوان کرد.
بخشدار همچنین به جمع آوری پسماندهای روستایی از سوی شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی اشاره کرد و افزود: مشارکت و همکاری اهالی در جمع آوری پسماندها در روستاها ضروری است و باید با فرهنگ سازی و همکاری اهالی، نسبت به جمع آوری پسماندها در روستاها اقدام شود.
وی افزود: فلسفه ایجاد دهیاری فراهم کردن زمینه همفکری مسئولان این حوزه با مردم و ایجاد خلاقیت در راستای عمران و آبادانی روستاهاست.
انتظاری ادامه داد: دهیاران باید باطن و ظاهر روستاها را متناسب با زمان و موقعیت هر روستا متحول کنند و بر این باوریم که این کار با اعمال مدیریت خلاقانه و تدبیر امکان پذیر است.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 66 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.