عضو شورای شهر تبریز از روند کند تکمیل خط یک و دو مترو تبریز انتقاد کرد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فریدون بابایی اقدم در صحن علنی شورا با اشاره به وجود خط تراموا در تبریز در سال ۱۲۸۰، گفت: خط یک مترو مشهد سال ۸۹ به بهره‌برداری رسیده و پیشرفت پروژه مترو در شهرهای اصفهان و شیراز نیز بهتر از مترو تبریز است. 
وی با بیان اینکه شهرداری در حد توان اعتبارات مصوب مترو را تخصیص می‌دهد، ادامه داد: به منظور تحقق اعتبارات دولتی برای پروژه قطار شهری، اتاق فکر مشترک میان اعضای شورا، دولت و مجلس تشکیل شود. 
بابایی اقدم خاطرنشان کرد: سال ۹۴ فاز اول خط یک مترو تبریز راه‌اندازی شد که در همان سال مسئولان مرتبط افتتاح کامل خط یک مترو را در سال ۹۵ وعده دادند، اما اکنون در سال ۹۷ بازهم زمان بهره‌برداری کامل از خط یک مترو مشخص نیست. 
وی خواستار بازنگری در اجرای خطوط مترو تبریز شد، گفت: وصل شدن خطوط مترو به فرودگاه، ترمینال و راه‌آهن یک اولویت است، اما متاسفانه مشخص نیست کدام خط مترو تبریز در چه زمانی به فرودگاه وصل خواهد شد؟ معلوم نیست با کدام شاخص خطوط مترو تعریف شده و اجرا می‌شود؟ متاسفانه از همان روز اول اشتباه پیش رفته‌ایم. 
این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به مشکلات مالی دولت و شهرداری، خواستار اجرای ایستگاه‌های مترو به صورت مشارکتی با بخش خصوصی شد. 
وی تصریح کرد: ابتدای سال جاری با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار خط یک مترو تبریز به اتمام می‌رسد اما نوسانات ارزی باعث شده رقم مورد نیاز تقریبا دو برابر شود، ضرورت دارد در اسرع وقت جلسه‌ای برگزار کرده و این مشکل را حل و فصل کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.