ناصر نوروزی روز یکشنبه در حاشیه همایش و کارگاه آموزشی خاک ورزی حفاظتی در چاراویماق در گفت و گو با ایرنا افزود: این کلاس ها با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانش بهره ‌برداران بخش کشاورزی و آشنایی کشاورزان با سیستم های نوین این حوزه در حال برگزاری است.
وی افزود: آشنایی بهره برداران پیشرو و کارشناسان پهنه شهرستان با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه کاشت پاییزه و خاک ورزی حفاظتی و آموزش های لازم در این زمینه از دیگر اهداف این کارگاه آموزشی است.
نوروزی اضافه کرد: کارشناسان پهنه با حضور در روستاهای شهرستان و ارائه آموزش های لازم در زمینه تولید غلات و گندم به کشاورزان و ارزیابی مطلوب آن، آخرین فنون و دستاوردهای علمی و فنی در زمینه کاشت و خاک ورزی را به آنها آموزش می دهند.
وی ادامه داد: با برگزاری دوره های مشابه و ارائه آموزش های لازم در زمینه های مختلف شاهد شکوفایی و افزایش تولید محصول در سال زراعی جدید خواهیم بود.
چاراویماق با سه هزار و 700 نفر بهره بردار بخش کشاورزی دارای 72 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و کشاورزان شهرستان سالانه بیش از 120 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می کنند.
محصولات عمده بخش کشاورزی چاراویماق گندم و جو، حبوبات، علوفه، تره بار و محصولات باغی و فرآورده های لبنی، عسل، چغندرقند، دانه های روغنی، انواع صیفی جات و پوست است.
این شهرستان از مهم‌ ترین مراکز تولید گندم و جو در آذربایجان شرقی به شمار می ‌رود.
چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.