به گزارش ایرنا، حسن دخت از بازیکنان بازی ساز و گلزن تراکتوری ها در دهه 1370 بود و هنوز تصویر شوت های پرصلابت و گلزنی های از راه دور وی از ذهن تماشاگران تبریزی پاک نشده است.
مرحوم حسن دخت در پست دفاع راست، علاوه بر انجام وظایف دفاعی به بهترین شکل، در کارهای تهاجمی هم مشارکت جدی داشت و در سال 1371 با تیم تراکتورسازی به مقام سوم ایران دست یافت.
می توان گفت بهترین عملکرد حسن‌دخت در تیم تراکتورسازی در سال 1373 اتفاق افتاد؛ در آن سال تیم تراکتورسازی با هدایت «سابو آدریان» رومانیایی تا فینال جام حذفی بالا آمد؛ در آن سال، بازی رفت در تبریز و در ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد.
حریف تیم تراکتورسازی در بازی پایانی آن سال تیم بهمن کرج بود که چهره های درخشان فوتبال ایران در آن بازی می کردند؛ تراکتورسازی در بازی رفت فینال در تبریز با شوت راه دور حسین حسن‌دخت تیم بهمن را شکست داد، اما در بازی برگشت در کرج، گل از راه دور به دروازه بهمن خسن دخت، در کمال ناباوری از سوی داور آفساید اعلام شد.
مرحوم حسن دخت با تراکتورسازی سال بعد در لیگ دسته 2 کشور قهرمان شد و با این تیم به لیگ دسته یک صعود کرد و در سال‌های بعد نیز از بازیکنان ثابت تراکتورسازی در ترکیب این تیم بود.
حسن دخت بعد از پایان دوره بازیگری، دوره مربیگری خود را از تیم اطلس‌پود تبریز آغاز کرد، بعد از مدتی مربی تیم‌های پایه تراکتورسازی شد و با تیم جوانان تراکتورسازی به قهرمانی ایران دست یافت.
وی امسال سرمربی تیم جوانان تراکتورسازی بود و روز گذشته نیز این تیم با هدایت حسن‌دخت در قم به برتری دست یافت و در صدر جدول جای گرفت.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.