جلیل اسلامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری نخستین سالگرد درگذشت مرحوم آزادی اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان همواره به داشتن بزرگان هنری در این مجموعه به خود می بالد و برای پاسداشت خدمات فرهنگی و هنری مشاهیر این اداره همواره تلاش خواهد کرد.
وی از آمادگی این اداره برای چاپ آثارمرحوم آزادی خبر داد و گفت: برای شناساندن آثار مشاهیر این اداره به مردم و نسل جوان، آماده کمک به خانواده هنرمندان در چاپ آثار چاپ نشده آنها هستیم.
اسلامی ادامه داد: این اداره از تمامی نهادهایی که برای پاسداشت مشاهیر آموزش و پرورش برنامه ای را برگزار می کنند استقبال کرده و آماده مشارکت با تمامی مجموعه های فرهنگی و هنری است.
وی به ارزش و اهمیت آثار هنرمندان اشاره کرد و افزود: هنرمندان ظرفیت های فرهنگی و گردشگری منطقه را درقالب آثار هنری به دیگر مناطق معرفی کنند.
وی افزود: هنرمندان از سرمایه های ملی هر جامعه به شمار می روند و تجلیل از آنها موجب تقویت انگیزه این قشر از جامعه می شود.
اسلامی ادامه داد: هنر بخشی از هویت فرهنگی است که علاوه بر ایجاد نشاط در بین خانواده ها، می توان از خلاقیت های یک هنرمند استفاده بهینه کرد.
به گزارش ایرنا، مرحوم غلامرضا آزادی، متخلص به «داش غلام مراغی»، شاعر، نویسنده، کارگردان تئاتر و طنزپرداز مراغه ای در سال 1304 در مراغه به دنیا آمد و در آبان ماه 96 دار فانی را وداع گفت.
داش غلام مراغی با وجود آثار نثر و مکتوب خود در نشریات و رسانه ها، تنها یک کتاب با عنوان «یادی از بیاد مانده ها» در قالب برگزیده ای از اشعارش به چاپ رسیده است.
25 جلد کتاب از آثار شعر و نثر این استاد پیشکسوت فرهنگ و ادب که همگی در قالب طنز و مضامینی در زمینه اجتماعی و فرهنگی است، در انتظار چاپ هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.