مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر آثار و برکات وقف در جامعه، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصایبی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه "ربیع الاول" و همچنین دهه‌ی وقف، اظهار کرد: این دهه، برای گرامیداشت وقف و همچنین واقفانی است که در راستای ترویج فرهنگ عاشورا، کمک به هم‌نوعان، ایتام و در حالت کلی در جهت رفع مشکلات جامعه، اموال خود را وقف می‌کنند.
وی با بیان این‌که "وقف" بهترین راه برای ماندگار کردن عمل خیر حتی بعد از مرگ است، افزود: همه افراد جامعه به نوعی از برکات وقف بهره‌مند می‌شویم، چرا که دایره موقوفات به قدری بزرگ است که همگان را منتفع می‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این‌که برخی مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و... وقف بوده و همه افراد جامعه را متنفع می‌کند، افزود: بیمارستان پیوند کبد و قلب شیراز یک موقوفه است و خیر و برکاتش را به همه افراد جامعه و نیازمندان می‌رساند.
وی با تاکید بر این‌که وقف مختص افراد توانمند نبوده و هرکس به اندازه وسعش می‌تواند وقف کند، بیان کرد: اوقاف چندین سال است که شعار "همه واقف باشیم" را تکرار می‌کند تا همگان بتوانند از برکات این سنت حسنه بهره‌مند شوند.
وی با بیان این‌که وقف یکی از کارسازترین مباحث در رابطه با ترویج فرهنگی دین است، افزود: طبیعی است که چنین عمل تاثیرگذاری مورد هجمه دشمنان قرار گیرد.
وی با بیان این‌که طی سال‌جاری از محل اجرای نیت در بین سه هزار دانش‌آموز بسته‌های کمک تحصیلی توزیع شد، افزود: طی سال‌جاری از محل اجرای نیات واقفان، ۶۰۰نفر به مشهد مقدس و ۲۰۰ نفر به کربلای معلا مشرف شدند و بیش از ۱۵۰ علمای بزرگوار در ایام مختلف سال عازم تبلیغ شدند. 
وی در این خصوص افزود: ۶۰ زوج نیز کمک هزینه ازدواج دریافت کرده و ۵۰ نفر از بیماران نیازمند و صعب العلاج نیز کمک‌‌هایی دریافت کردند که این موارد صرفا بخشی از برکات موقوفات است.
حجت‌الاسلام مصایبی با بیان این‌که "موقوفه ربع رشیدی" بزرگترین موقوفه در ایران است، افزود: ربع رشیدی در پنج استان موقوفه دارد که مرکزیت آن در تبریز است اما متاسفانه احیا نشده و هیچ گونه درآمدزایی ندارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این‌که سازمان اوقاف صاحب و مالک موقوفات نیست بلکه متولی موقوفات است، متذکر شد: هر موقوفه دارای شخصیت حقوقی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.