به گزارش ایرنا، نادر نجد روز سه شنبه در بازدید از مرکز اشتغالزایی دکتر شفائی زندان مراغه اظهار داشت: انجمن حمایت از زندانیان مراغه به عنوان بازوی توانمند در کنار دستگاه قضائی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و رفع نیازهای معیشتی و اقتصادی خانواده های نیازمند زیرپوشش، خدمات مناسبی ارائه می دهد.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت خیران این شهرستان و مراغه ای های مقیم سایر شهرها برای جذب کمک های مادی و معنوی در راستای حمایت از خانواده های زندانیان به عنوان اقشار آسیب پذیر جامعه، رویکردی قابل تقدیر بوده که از سوی این انجمن خیریه دنبال می شود.
نجد اضافه کرد: ایجاد زمینه های اشتغال با راه اندازی کارگاه های تولیدی برای محکومان دربند که زمینه ساز ایجاد درآمد برای زندانیان و خانواده های آنها شده، بخشی از مشکلات مالی و معیشتی خانواده های آنان را مرتفع می سازد.
وی گفت: توزیع بسته های حمایت غذائی، تامین البسه و بسته های حمایت تحصیلی برای خانواده ها و فرزندان زندانیان نیز از جمله خدماتی است که با حمایت خیران و توسط انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان به صورت ماهانه انجام می شود.
وی افزود: توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای زندانیان توسط این انجمن علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده های آنان، زمینه ساز کاهش تراکم و تعداد زندانیان در زندان و نیز کاهش بارمالی حاصل از نگهداری آنان می شود.
نجد اضافه کرد: اشتغالزایی برای این زندانیان در کنار تامین معیشت خانواده با توجه به مرخصی های سه روزه در هفته برای محکومان رای باز، از نظر روحی و روانی برای خانواده های آنان اثر مثبتی دارد.
وی افزود: امید است با رفع بخشی از دغدغه های معیشتی خانواده های زندانیان به عنوان رویکردی خانواده محور و جامعه محور شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین این اقشار آسیب پذیر باشیم.
رئیس مرکز اشتغال زایی دکتر شفائی نیز در این بازدید گفت: هم اکنون 220 نفر از زندانیان این شهرستان در این مرکز به اشتغال در زمینه ای مختلف مشغول هستند.
حمیدی افزود: قالیبافی، صافکاری، مکانیک و فعالیت های خدماتی از جمله زمینه های ایجاد شده برای اشتغال این زندانیان در این مرکز اشتغال زایی است.
بیش از 450 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و تعدادی از خانواده های زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه هستند از کمک ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه برخوردارند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.