ویژه برنامه‌ای به مناسبت روز مبارزه با استکبارجهانی تحت عنوان "۴۰ سال مواجهه با آمریکا" به همت انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحیکم وحدت دانشگاه تبریز در تالار دانشکده عمران این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که تمامی چیزهایی که در دنیا وجود دارد برای خود موجودیت دارند که درنتیجه این موجودیت برای خود هویت تعریف می‌کنند، اظهار کرد: ما نیز به عنوان یک ملت دارای هویت اسلامی-انقلابی-ملی(تاریخی) هستیم.
علی باقری با بیان این‌که هویت یعنی ایجاد محدوده و مرز برای خود، تاکید کرد: استقلال یکی از مقوم‌های اصلی هویت است اما یک عده مشکل مبنایی با استقلال دارند و استقلال را مثابه‌ی با انزواگرایی می‌دانند.
وی ادامه داد: عده‌ای دیگر نیز می‌گویند استقلال مهم است اما چون زورمان به طرف مقابل نمی‌رسد پس دلیلی ندارد که برای استقلال اینقدر هزینه کنیم. 
وی با بیان این‌که پایه اصلی "گفتمان مقاومت" در عرصه سیاسی و اجتماعی و به ویژه سیاست خارجی، بر روی استقلال و صیانت از هویت است، گفت: قائل نبودن به هویت یکی از بحث‌هایی است که در برجام خود را نشان داد و گفتند "توافق، بهتر از عدم توافق است" که این کلام یعنی قائل نبودن به استقلال و هویت.
باقری تشریح کرد: اگر تعامل منجر به صیانت از مرزهای استقلال و هویت‌مان باشد آن را می‌پذیریم اما در غیر این صورت آن را نخواهیم پذیرفت.

وی با تاکید بر این‌که تحریم‌های ثانویه شامل اشخاص حقیقی و حقوقی غیرآمریکایی است و طبق برجام مقرر بود که یک سری از این تحریم‌های ثانویه برداشته شوند، افزود: آمریکا از برجام خارج شده و اروپا اعلام کرده که تحریم‌های ثانویه را اجرا می‌کند و سپس اتحادیه اروپا اعلام کرد که "می‌خواهد" تا ۱۳ آبان یک کانال ویژه هم طراحی کند تا برخی کارها را با ایران انجام دهد که تاکنون این کانال ویژه عملی نشده و در حد حرف باقی مانده، آنوقت ما از اروپا تشکر می‌کنیم و می‌گوییم "فوق انتظار ماست". 
معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در بخش پرسش و پاسخ برنامه نیز گفت: نمی‌توانیم مخالف مذاکره با ملت‌ها باشیم چرا که یک کشوریم و کشورها نیازمند تعامل هستند، اما تجربه و عقل حکم می‌کند که آمریکا به دلیل جایگاه استکباری‌اش، قابل مذاکره نیست.
وی با بیان این‌که شفافیت در داخل لازم و ضروری است اما نه برای نهادهای بین‌المللی که آمریکا و اروپا در راسشان قرار دارند، گفت: چرا ۴۱ بند FATF که برای شفافیت است را برای مردم شفاف نمی‌کنید؟
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که از همان ابتدای پیروزی انقلاب و قبل از تشکیل حزب‌الله و... انقلاب اسلامی ایران را در تحریم هسته‌ای و نظامی قرار دادند، افزود: یکی از نیازمندی‌های اصلی ما در دوران جنگ، سیم‌خاردار بود اما امروز دشمن به خاطر توانمندی‌های هسته‌ای و موشکی‌ به ایران، گیر می‌دهد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با بیان این‌که دانشگاه تبریز بزرگترین و تاثیرگذارترین دانشگاه شمالغرب کشور است، افزود: دانشگاه تبریز، مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور بوده و دانشکده فنی این دانشگاه به دنبال تامین تسلیحات جبهه‌های جنگ، مورد اصابت مستقیم موشکی قرار می‌گیرد.
مهران گلزاری با تاکید بر این‌که دانشگاه تبریز همواره مبدا تحول بوده و انقلاب فرهنگی از دانشگاه تبریز آغاز شده است، اظهار کرد: انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز با برگزاری برنامه‌های آزاداندیشی، تربیون را در اختیار کلیه دانشجویان قرار می‌دهد تا همه بتوانند نظرات و سوالات خود را مطرح کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.