رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‌شرقی از ابلاغ بیش از 1457 میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه کشور جهت اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه به استان خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، داود بهبودی هدف از ابلاغ این اعتبار را بازگرداندن دریاچه ارومیه به تراز اکولوژیک ذکر کرد و افزود: این اعتبارات در قالب 12 طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به استان آذربایجان شرقی و از محل اعتبارات مورد نیاز طرح‌های مصوب نجات دریاچه ارومیه تامین شده است. 
وی تصریح کرد: ایجاد پایداری در وضعیت مدیریت منابع و مصارف آب در سطح حوضه دریاچه ارومیه، تنها راهکار حفظ بلندمدت دریاچه و احیای آن است. 
بهبودی گفت: طرح‌های مصوب استان در این زمینه با محوریت ساماندهی و سردهنه‌سازی در رودخانه‌های منتهی به دریاچه، مرمت و بازسازی تاسیسات آبی، تکمیل و تجهیز شبکه‌های اندازه‌گیری آب‌های سطحی و زیرزمینی، تعادل‌بخشی و تغذیه مصنوعی، بروزرسانی شبکه‌های اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی به منظور کاهش مصرف آب، ایجاد تاسیسات فاضلاب و انتقال آن به پیکره دریاچه، تهیه نقشه‎های اراضی کشاورزی و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی اجرا خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.