دکتر حجت پورفتحی روز دوشنبه در حاشیه پیوند اعضای این بیمار به ایرنا گفت: بیمار در 5 آبان ماه جاری به دلیل تصادف به بیمارستان امام رضای تبریز منتقل شد.
وی ادامه داد: روز گذشته مرگ مغزی بیمار توسط تیم پزشکی بیمارستان تایید و با اعلام این موضوع به خانواده فرد در همان روز رضایت اهدای عضو دریافت شد.
پورفتحی اظهار داشت: کبد این بیمار به یک بیمار زن 45 ساله پیوند زده شد و 2 کلیه هم به 2 مرد 47 و 44 ساله در این بیمارستان اهدا می شود. وی افزود: قلب اهدا شده به دلیل اینکه گیرنده ای با گروه خونی A+ در تبریز وجود نداشت به تهران ارسال شد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: در سال جاری اعضای بدن 12 نفر از بیماران مرگ مغزی اهدا شده که از این تعداد 20 کلیه ، 5 کبد و 2 قلب در تبریز پیوند زده شد.
وی افزود: 4 کبد و 8 قلب به دلیل نبود گیرنده در استان و منطقه به شیراز و تهران ارسال شد.
مادر فرزند شهید که اعضای بدنش اهدا شده به ایرنا گفت: محمد فرزند آخر من بود و سال ها پیش در این خصوص به من تاکید کرده بود که اگر مادر برای من اتفاقی افتاد نسبت به اهدای اعضای بدنم رضایت دهید .
زینب دربانی افزود: بجای اینکه اعضای بدن جگر پاره ام در دل خاک مدفون شود رضایت دادم تا به فرزندان دیگر مادران جان دوباره داد.
وی با اشاره به اینکه همسرم جانباز بالای 60 درصد بود که 7 سال پیش به فیض شهادت نائل شد، افزود: او جانش را برای این مردم فدا کرده بود و امروز فرزندم جا پای پدر گذاشت .
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.