به گزارش ایرنا، ناظم عزیزی روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مراغه گفت: توجه به هویت و فرهنگ بومی شهر می تواند در حل بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تاثیر گذار باشد.
وی اضافه کرد: هویت شهرها از بناها، نمادها، یاد بودها، مراسم های دینی، آئین ها و سنت ها و اسامی محله ها، معابر و میادین قدیمی نشات می گیرد.
عزیزی ادامه داد: در محلاتی که خانواده شهدا در آن زندگی می کنند این محلات به نام شهدای نامگذاری خواهند شد.
وی افزود: خانواده بیش از 33 شهید در محله پهرآباد مراغه زندگی می کنند که به درخواست و پیشنهاد اهالی و همچنین مصوبه کمسیون نامگذاری، نام این شهیدان در کوچه های این محله نصب خواهد شد.
رئیس کمسیون حمل و نقل و خدمات شهری نیز در این جلسه افزود: نگهداری دام و احشام در حاشیه مراغه، محیط زیست و سلامت شهروندان را به خطر انداخته که باید در این زمینه نهاد های مربوطه اقدامی اساسی کنند.
یحیی غلامی افزود: وجود دهها واحد دامداری در حاشیه شهر مراغه و تبعات ناشی از آن سلامت مردم این شهر را به خطر انداخته و باید جلسه هماهنگی با دستگاه های مربوطه در این خصوص تشکیل شود.
وی همچنین مشکلات بهداشتی نگهداری دام در مناطق شهری را یک واقعیت عنوان کرد و گفت: دیگر دستگاه ها و ارگان ها باید برنامه ریزی برای انتقال و تسهیلات احتمالی احشام را مدنظر داشته باشند.
رئیس کمیسیون شهرسازی نیز در این جلسه افزود: متاسفانه مسئولان تعاونی مسکن به رغم دریافت مبالغ، تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده اند و این موضوع شهروندان و شهرداری را دچار مشکل کرده است.
احمد ملکی افزود: شهرداری مراغه طی جلسات مختلف، تعهداتی را از شرکت های تعاونی گرفته و با ارائه راهکارهای عملی، آنها را موظف به انجام تمام و کمال تعهدات خود در شهرک ها کرده است.
رئیس کمسیون سرمایه گذاری نیز در این جلسه به برگزاری جشنواره سیب در آستانه ولادت حضرت رسول اکرم اشاره کرد و افزود: حضور فعال شرکت های سرمایه گذار و تولیدکنندگان در این جشنواره و نمایشگاه آن نوید دهنده رونق و توسعه اقتصادی شهرستان در بخش کشاورزی است.
مرتضی باستانی افزود: مراغه به عنوان قطب تولید سیب شمالغرب کشور در قطب تولید خشکبار منطقه نیز زمینه مساعدی برای سرمایه گذاری و توسعه و ایجاد اشتغال دارد.
وی با انتقاد از برخی افراد سودجو که با لباس فرم پیمانکاران شهرداری به جمع آوری ضایعات در سطح شهر مشغول هستند گفت: امیدواریم با ورود به این موضوع مشکل جمع آوری ضایعات در سطح شهر برطرف شود.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز حدود 180 هزار نفر جمعیت دارد این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.