تقی کرمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه 50 درصد اعتبار تسهیلات اشتغال روستایی در استان ابلاغ شده است، گفت: 243 میلیارد و 461 میلیون تومان برای 643 طرح مصوب شده که 61 درصد بیش از سهمیه استان است.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات 585 طرح اشتغال روستایی به میزان 209 میلیارد و 990 میلیون تومان عقد قرار داده شده است، گفت: تا زمان حاضر 175 میلیارد و 672 میلیون تومان 560 طرح برای پرداخت شده است که 14 درصد مازاد بر سهیمه استان است.
کرمی با بیان اینکه بانک ها بیش از اعتبار اختصاص یافته برای تسهیلات اشتغال روستایی در استان پرداخت کرده اند و در واقع از منابع مالی خود به این بخش اختصاص داده اند، انتقاد از همراهی نکردن بانک ها را با این طرح اشتغال زایی بی اساس دانست .
وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی برای طرح های خاصی پرداخت می شود و به عنوان نمونه شامل دامداری های سنتی نمی شود، سخت گیری برخی بانک ها را به واسطه تضمین بازپرداخت تسهیلات الزامی دانست.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اعلام اینکه کل سهمیه استان از تسهیلات اشتغال روستایی 432 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: 634 میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی تصویب و به بانک های عامل ارسال شده است.
تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی و عشایری مرزی با نرخ سود چهار درصد، در مناطق روستایی و عشایری معمولی 6 درصد و در نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر با نرخ سود ۱۰ درصد توزیع می شود.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.