حبیب ستوده نژاد پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در مورد آخرین وضعیت تیم بسکتبال شهرداری تبریز، افزود: متاسفانه لیگ امسال با حضور 9 تیم بسکتبال در لیگ برتر باشگاه های کشور ادامه می یابد و نماینده آذربایجان شرقی در آن حضور نخواهد داشت.
ستوده نژاد با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان از ابتدای سال جاری پیگیر حضور تیم های بسکتبال و دوچرخه سواری شهرداری تبریز در لیگ برتر و مسابقات آسیایی و تور بین المللی بود ، اظهار داشت: به رغم اینکه تلاش هایی در این زمینه انجام گرفت، ولی متاسفانه در مهلت زمانی که به تیم بسکتبال شهرداری تبریز داده شد تا مشکلات خود را حل کند و در لیگ برتر بسکتبال اعلام حضور نماید، این کار انجام نگرفت.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در خصوص اظهارات اخیر شهردار تبریز مبنی بر تیم داری شهرداری در ورزش های قهرمانی پس از اخذ مجوز از شورای حل اختلاف عنوان کرد: متاسفانه در این زمینه هم به دلیل اینکه از لحاظ قانونی نمی توان به حکم شورای حل اختلاف اعتراض کرد، نمی توان انتظار بیش از این داشت.
وی در پاسخ به این سوال که آیا هیات بسکتبال آذربایجان شرقی و اداره کل ورزش و جوانان استان نمی توانند تیم داری کنند، گفت: تشریح کرد: طبق برنامه های توسعه پنجم و ششم وزارت ورزش، اداره های کل ورزش و جوانان نمی توانند از بودجه خود در ورزش های قهرمانی هزینه کنند.
ستوده نژاد با اعلام اینکه با هماهنگی های انجام شده با مالک باشگاه تراکتورسازی، قرار است از سال آینده این باشگاه از یکی از تیم های ورزشی استان حمایت کند، گفت: جزییات این مساله هنوز مشخص نشده است.
وی همچنین بهترین راهکار حل مشکل بسکتبال را سرمایه گذاری روی تیم پایه و بازیکنان کاملا بومی و حضور این تیم در لیگ دسته یک بیان کرد.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی توضیح داد: یکی دیگر از مشکلات حضور تیم بسکتبال در مسابقات لیگ برتر، ضرورت پرداخت فوری ورودی به مبلغ 900 میلیون ریال می باشد که با توجه به طلب بازیکنان از تیم بسکتبال شهرداری تبریز، درعمل پرداخت این هزینه فعلا ممکن نیست.
تیم بسکتبال شهرداری تبریز در فصل گدشته لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور برای اولین بار در طول تاریخ این رشته ورزشی در سطح استان، قهرمان کشور شد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد.
9853/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.